Szef SCE Worldwide Studios o pracach nad nowymi konsolami Sony
Okazuje się, że w pracach nad nową, bliżej nieokreśloną konsolą firmy Sony aktywny udział biorą studia zrzeszone w grupie Sony Computer Entertainment Worldwide Studios. Przypominamy, że są wśród nich takie zespoły deweloperskie, jak Evolution Studios (WRC, MotorStorm), Guerrilla Games (Killzone), Media Molecule (LittleBigPlanet), Polyphony Digital (Gran Turismo) i Naughty Dog (Uncharted).
W pracach nad nową, bliżej nieokreśloną konsolą firmy Sony bardzoaktywny udział biorą studia zrzeszone w grupie Sony Computer Entertainment Worldwide Studios. Przypominamy, że są wśród nich takie zespoły deweloperskie, jak Evolution Studios (WRC, MotorStorm), Guerrilla Games (Killzone), Media Molecule (LittleBigPlanet), Polyphony Digital (Gran Turismo), Naughty Dog (Uncharted) i wiele innych.
Powyższą informację ujawnił Shuhei Yoshida, szefa SCE Worldwide Studios. Dokonał tego w trakcie rozmowy z redakcją serwisu Develop. Z wypowiedzianych przez niego słów wynika, że decyzja o wtajemniczeniu producentów finansowanych przez Sony w prace nad nowym hardwarem, była jedną z pierwszych, na których podjęcie zdecydował się Kaz Hirai obejmując stanowisko dyrektora generalnego Sony Computer Entertainment w 2007 roku (gdy zastąpił legendarnego Kena Kutaragiego). Ich udział w projektowaniu ma być o wiele większy, aniżeli w przeszłości.
Według Yoshidy głównymi zadaniami deweloperów było – i najwidoczniej dalej jest – wsparcie procesu projektowania konsoli ciekawymi pomysłami, a także zwracanie uwagi na potencjalnie błędne decyzje. Trzeba przyznać, że różnorodność, jaką cechują się zespoły zrzeszone w ramach SCE Worldwide Studios, a także spore doświadczenie, mogło się okazać nieodzowne w ustaleniu poprawnego kierunku rozwoju nowej platformy.
Ciężko oczywiście stwierdzić o jaki hardware mogło chodzić Yoshidzie. Bardzo prawdopodobnym jest, że miał na myśli następcę PSP. Na taki trop właśnie wskazują w swych spekulacjach zachodnie serwisy internetowe. Podobno rozwiązanie tej zagadki poznamy w przeciągu dwóch kolejnych miesięcy – bądź w trakcie targów gamescom (19-22 sierpnia), bądź też podczas Tokyo Game Show 2010 (16-19 września).
Niewykluczone jednak, że decyzja o zaangażowaniu do prac nad hardwarem ekip z SCE Worldwide Studios była zdecydowanie bardziej dalekosiężnym planem. Możliwe więc, że ich ekspertyzy pozwolą dopracować nie następcę PSP, a właśnie PlayStation 4. Jest to jednak śpiewka dosyć odległej przyszłości.