autor: Jakub Wencel
Szczegóły na temat Stronghold - kolejnego miasta w Might & Magic: Heroes VI
Poznaliśmy szczegóły dotyczące czwartej już ujawnionej frakcji z kolejnej odsłony kultowego cyklu strategii fantasy z elementami RPG - Might & Magic: Heroes VI. W przeciągu kilku ostatnich miesięcy dostaliśmy dokładniejszy wgląd w to, jak wyglądać będą i co graczom zaoferują kolejno Haven, Inferno i Necropolis – teraz przyszedł czas na miasto orków i reszty barbarzyńskich plemion, Stronghold.
Poznaliśmy szczegóły dotyczące czwartej już ujawnionej frakcji z kolejnej odsłony kultowego cyklu strategii fantasy z elementami RPG - Might & Magic: Heroes VI. W przeciągu kilku ostatnich miesięcy dostaliśmy dokładniejszy wgląd w to, jak wyglądać będą i co graczom zaoferują kolejno Haven, Inferno i Necropolis – teraz przyszedł czas na miasto orków i reszty barbarzyńskich plemion, Stronghold.
W Might & Magic: Heroes VI orkowie są sztuczną rasą stworzoną przez magów do walki z demonami, wyposażoną w cechy potrzebne przede wszystkim do przetrwania na polu bitwy. Agresywne i wytrzymałe, powstały po eksperymentowaniu z wstrzykiwaniem krwi demonów ludzkim więźniom. Ów plan powiódł się i nowo stworzona rasa zatriumfowała nad rosnącymi niegdyś w siłę demonami. Nie przyniosło to jednak orkom żadnych korzyści. Zamiast tego stali się ludzkimi niewolnikami i nie minęło wiele czasu, aż udało im się wyrwać spod narzuconych im łańcuchów i założyć własne miasto – Stronghold. Wciąż jednak wielu władców świata Ashan chciałoby widzieć tę rasę pod swoim berłem.
Orkowie są przede wszystkim świetnymi wojownikami i szamanami. Ci ostatni dysponują jednak wyłącznie dostępem do jednego, określonego typu magii – wywodzącej się z ich demonicznych korzeni Blood Magic, wykorzystującej moc nieokiełznanej, chaotycznej siły natury.
Oprócz tła fabularnego Ubisoft podzielił się także informacjami na temat kilku jednostek, jakie poprowadzimy do boju w Might & Magic: Heroes VI. Gobliny są zdegenerowanymi orkami, w przypadku których eksperyment wstrzykiwania demonicznej krwi nie powiódł się – w rezultacie są one słabe, mało inteligentne i z rzadka skore do ataku. Harpie, czyli kolejne ludzkie hybrydy to byli ludzcy posłańcy. Z kolei regularni orkowi wojownicy (Orc Maulers) są idealni na pierwszą linię frontu. Każdą z powyższych jednostek będziemy mogli, zgodnie z tradycją serii, ulepszyć, podnosząc jej bojową użyteczność.
Wygląda na to, że mimo nowego dewelopera (Black Hole Entertainment) i lekko zmienionego tytułu, nowa część popularnych „Herosów” przynajmniej jeśli chodzi o same miasta nie będzie odbiegać zbyt drastycznie od swoich poprzedniczek – większość elementów zapowiedzianych do tej pory znamy w takiej, bądź innej formie ze starszych części cyklu.
Might & Magic: Heroes VI przeniesie nas czterysta lat wcześniej w stosunku do wydarzeń przedstawionych w części piątej. Historia opowie o ofensywie rodu Griffin przeciw powracającemu z zaświatów Archaniołowi, który pod pretekstem wojny z demonami zamierza przejąć kontrolę nad światem Ashan. Premierę tytułu w wersji wyłącznie na komputery osobiste zapowiedziano ma marzec przyszłego roku.
Tymczasem w naszej galerii pojawiły się screeny, gdzie możecie bliżej przyjrzeć się nowemu miastu: