Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 września 2009, 11:30

autor: Piotr Doroń

Szczegóły na temat Company of Heroes Online

Dotychczas o grze Company of Heroes Online pisaliśmy co najwyżej w kontekście możliwości wydania jej nie tylko w Chinach, ale również na Zachodzie. Niedawna aktualizacja strony skupiającej społeczność tejże produkcji umożliwiła nam zapoznanie się z porcją szczegółów na temat rozgrywki.

Dotychczas o grze Company of Heroes Online, opracowywanej przez firmę Relic Entertainment i chińskie przedsiębiorstwo Shanda Entertainment, pisaliśmy co najwyżej w kontekście możliwości wydania jej nie tylko w Chinach, ale również na Zachodzie. Niedawna aktualizacja strony skupiającej społeczność tejże produkcji umożliwiła nam zapoznanie się z porcją szczegółów na temat rozgrywki i ewentualnych płatności.

Producenci potwierdzili w ten sposób, że Company of Heroes Online będzie produkcją darmową, aczkolwiek działającą w oparciu o system mikrotransakcji (umożliwiający zakup specjalnych przedmiotów i dodatków). Relic Entertainment zdecydowało się zatem na wybór modelu od wielu lat obowiązującego w Azji, zdobywającego także coraz większą popularność w wśród deweloperów amerykańskich i europejskich.

Szczegóły na temat Company of Heroes Online - ilustracja #1

Drzewko rozwoju dowódcy.

Jednym z najistotniejszych elementów Company of Heroes Online ma być drzewko rozwoju dowódcy, w którego zdecydujemy się wcielić. Jest to ważne o tyle, że na jedno konto będzie przypadać tylko jeden awatar. Po ustaleniu prezencji postaci staniemy przed wyborem specjalizacji. Rozwój dowódcy, a więc m.in. opanowywanie nowych umiejętności i rozbudowa tych już wyuczonych, będzie więc w pełni zależny od naszej pierwszej decyzji (w przeciwieństwie do oryginalnego Company of Heroes, gdzie mogliśmy wybrać drzewko rozwoju przed każda misją). Dla każdej armii – niemieckiej i alianckiej – twórcy planują wprowadzenie trzech odrębnych specjalizacji. Nasza postać w ich obrębie będzie w stanie opanować po osiem umiejętności bitewnych. Znajdą się wśród nich zagrywki zarówno ofensywne, jak i defensywne. Punkty doświadczenia, które będziemy przeznaczać na rozbudowę posiadanych i odblokowanie nowych umiejętności zdobędziemy oczywiście na polu walki.

Szczegóły na temat Company of Heroes Online - ilustracja #2

Wspomniane punkty doświadczenia otrzymamy oczywiście za konkretne akcje realizowane w trakcie sieciowych starć. Największą ich liczbę uzyskamy poprzez sprawną eliminację przeciwników, a także zajmowanie bądź wyburzanie istotnych budynków. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że liczba punktów, jak i korzystanie z drzewka rozwoju dowódcy będą w pełni uzależnione od aktualnego poziomu doświadczenia. Będzie on determinować liczbę umiejętności, jakie możemy odblokować, ilość punktów potrzebną do rozbudowy tych posiadanych i możliwość korzystania z usług nowych oddziałów. Twórcy przewidują, że początkowo gracze będą mogli osiągnąć maksymalnie 50 poziom.

Szczegóły na temat Company of Heroes Online - ilustracja #3

Army Items

Istotnymi nowościami z punktu widzenia rozgrywki będą tzw. Army Items oraz Bohaterowie. W przypadku tych pierwszych chodzi o coś w rodzaju perków, wprowadzonych do świata gier wraz z Call of Duty 4: Modern Warfare. Otóż, przed rozpoczęciem rozgrywki gracze będą mogli dokonać wyboru bonusowego wyposażenia wpływającego na skuteczność oddziałów. Fani CoHO będą je zdobywać w miarę wygrywania kolejnych starć, lecz nic nie stanie na przeszkodzie, aby nabyli je wcześniej w systemie mikrotransakcji. W taki sam sposób będzie można uzyskać dostęp do tzw. Heroes – specjalnych oddziałów złożonych z bohaterów potrafiących lepiej okiełznać sytuację na polu bitwy. Ciekawe jest to, że podobnie jak dowódca będą oni zdobywać punkty doświadczenia, za pomocą których gracz będzie w stanie rozwijać ich umiejętności. Wszystko to wpłynie oczywiście na możliwość stworzenia unikalnej armii, działającej w oparciu o wyszukaną, niepowtarzalną taktykę.

Company of Heroes Online ciągle zapowiadane jest jako produkcja mająca trafić wyłącznie na rynek chiński (data premiery ciągle nie jest znana). Nieustannie spekuluje się jednak, że wprowadzenie dzieła Relic Entertainment i Shanda Entertainment do Stanów Zjednoczonych i Europy jest bardzo prawdopodobne.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej