System progresji i wyposażenia w Assassin’s Creed: Shadows będzie połączeniem starego z nowym. Fani ukrytego ostrza mają powód do radości
W swoim najnowszym artykule Ubisoft szczegółowo omawia system postępów i wyposażenia w Assassin’s Creed: Shadows.

Chociaż wydawało się, że cykl artykułów poświęconych Assassin’s Creed: Shadows dobiegł już końca, Ubisoft opublikował kolejną porcję ciekawych informacji. Po omówieniu skradania się, walki, parkouru i eksploracji francuskie studio postanowiło przybliżyć fanom kwestię progresji w nadchodzącej grze.
Nowe podejście do postępów
W obszernym artykule poświęconym temu elementowi wyjaśniono, że „posiadanie dwóch odrębnych postaci z unikalnymi archetypami w świecie feudalnej Japonii” skłoniło deweloperów AC: Shadows do „ponownego przemyślenia sposobu”, w jaki chcieli podejść do dokonywania postępów. W tym celu zaprojektowali system progresji oparty na punktach biegłości oraz randze wiedzy.
Twórcy ujawniają, że w nowym „Asasynie” Naoe i Yasuke mają unikalne drzewka rozwoju powiązane z konkretnymi typami broni oraz archetypami bohaterów: samuraja dla Yasuke, shinobi i zabójcy dla Naoe.
Jeśli chodzi o broń, to gracze ulepszą i rozwiną postać poprzez naukę nowych kombinacji, zwiększanie skuteczności broni lub odblokowywanie śmiercionośnych zdolności.
Co się zaś tyczy owych archetypów, Yasuke będzie mógł zwiększyć swoją uniwersalność w walce, np. zmieniając broń w trakcie wykonywania kombinacji ciosów. Naoe podąży natomiast drogą ewolucji w skradaniu się i cichym zabijaniu wrogów.
Dzięki unikalnym drzewkom biegłości chcemy dać graczom swobodę w skupieniu się na konkretnej broni, stylu gry lub archetypie i zapewnić, że będą mogli pogłębiać swoje umiejętności w tej dziedzinie.
Punkty biegłości mają być przyznawane za kończenie konkretnych zadań, pokonywanie unikalnych wrogów lub po eliminowaniu głównych celów. Warto podkreślić, że rozwój Naoe i Yasuke będzie równomierny.
Autorzy zadbali także o unikalne zdolności, które da się przypisać (maksymalnie dwie) do każdej broni. Ponadto otrzymamy szansę wielokrotnego ulepszania konkretnych skilli.
Wiedza to klucz do rozwoju
Z artykułu wynika, że drzewka archetypów postaci również oferują unikalne zdolności, ale w tym przypadku do każdego z bohaterów będziemy mogli przypisać tylko jedną. Co ciekawe, niektórych umiejętności nie można odblokować od razu – aby to zrobi,ć trzeba osiągnąć wspomnianą wcześniej rangę wiedzy.
Tę zdobędziemy w trakcie rozgrywki poprzez wykonywanie różnych czynności bez używania przemocy (znajdowanie zagubionych stron w świątyniach, poświęcanie czasu na modlitwę w sanktuariach etc.). Podobnie jak punkty biegłości, ranga wiedzy będzie równomiernie rozkładana na oboje bohaterów.
Jeżeli uda nam się osiągnąć szóstą rangę wiedzy, otrzymamy dostęp do nowego drzewka, dzięki któremu będziemy mogli kontynuować rozwój.
Ekwipunek a statystyki postaci
Bardzo ważne w Assassin’s Creed: Shadows będzie także umiejętne zarządzanie ekwipunkiem. Elementy takie jak broń (maksymalnie dwie sztuki oręża dla postaci), nakrycie głowy, zbroja czy amulet zwiększą ogólne statystyki postaci. Ponadto w trakcie zabawy spersonalizujemy wyposażenie naszego konia (np. siodło), aczkolwiek ma to być czynność stricte kosmetyczna.
Jak nietrudno zgadnąć, poziom naszego wyposażenia wpłynie m.in. na starcia z wrogami. Odporność przeciwnika zostanie przedstawiona za pomocą paska zdrowia podzielonego na wiele segmentów. Na początku gry dzierżone przez nas ukryte ostrze będzie mogło odebrać maksymalnie dwa, więc wróg z większą odpornością zdoła odeprzeć atak. Dla fanów ostatnich, RPG-owych odsłon serii Assassin’s Creed nie powinno to stanowić żadnej nowości, ponieważ tego typu rozwiązanie było w nich stosowane.
Starsi entuzjaści cyklu o zakapturzonych skrytobójcach, pamiętający czasy, gdy jeden celny cios ukrytym ostrzem eliminował każdego, również nie powinni być rozczarowani. Będą bowiem mogli włączyć w menu opcję zabójstwa jednym ciosem, które – jak sama nazwa wskazuje – pozwoli zgładzić przeciwnika niezależnie od jego poziomu odporności.
W Assasin’s Creed: Shadows ekwipunek dzieli się na pięć poziomów jakości:
- zwykły – sprzęt ma najniższą jakość i podstawowe statystyki;
- nietypowy – ulepszone statystyki i atuty (o tym za chwilę);
- rzadki – wyposażenie jest mocne i oferuje możliwość wygrawerowania drugiego wybranego atutu w kryjówce.
- epicki – pozwala zwiększyć jedną z podstawowych statystyk;
- legendarny – ma unikalne, ręcznie dobrane statystyki, profit związany z rozgrywką i miejsce na grawerunek.
Podczas odwiedzin w kryjówce gracze będą mogli zadbać nie tylko o ulepszenie swojego wyposażenia, ale także zmodyfikowanie jego wyglądu. Wymagana jest do tego budowa kuźni.
Ogólnie rzecz biorąc, kuźnia odgrywa kluczową rolę w zarządzaniu ekwipunkiem. Można w niej ulepszać lub demontować broń i ekwipunek, ale więcej na ten temat powiemy w nadchodzącym artykule poruszającym temat kryjówki – zdradził Ubisoft.
Zwiększ skuteczność broni dzięki atutom i efektom obrażeń
Wspomniane wyżej atuty to również ważny element Assassin’s Creed: Shadows. Można je znaleźć w skrzyniach z łupami, kupić u handlarzy, otrzymać za budowę kuźni oraz odblokować po zdobyciu określonych osiągnięć w grze. Dla przykładu: wykonanie określonej liczby zabójstw da nam atut pozwalający na usunięcie dodatkowego segmentu zdrowia podczas morderstwa wykonanego ze skoku.
Na poniższym filmiku możecie zaobserwować, jak Yasuke zabija potężnego samuraja Daisho za pomocą legendarnego łuku wyposażonego w odpowiednie atuty.
Oprócz tego broń będzie można wyposażyć w efekty zadające konkretne obrażenia. Wśród nich można wyróżnić: krwawienie, truciznę, oszołomienie i nokaut.