Sukces Ofert Dnia na Steamie. Valve rozszerza udany program promocyjny, oferując deweloperom nowe opcje
Valve rozszerza Oferty dnia na Steamie, by móc promować jeszcze więcej gier niż ponad 2,5 tysiąca tytułów w 2024 roku.

Steam pomógł wypromować ponad 2,5 tysiąca gier dzięki rozszerzonym Ofertom dnia, które dziś doczekały się dalszych zmian dla deweloperów.
Okresowe promocje na Steamie nie są niczym nowym – od wielkich sezonowych wyprzedaży, po pomniejsze Oferty weekendowe i Oferty w środku tygodnia oraz właśnie Oferty dnia. Jak czytamy we wpisie opublikowanym przez Valve na Steamie, te ostatnie towarzyszą użytkownikom od ponad dekady i najwyraźniej pomogły wielu twórcom.
W 2024 roku „Oferta dnia” pomogła wypromować ponad 2,8 tysiąca produkcji, przynosząc ich twórcom „zarobki” wahające się od 10 tys. do 2 milionów dolarów. Warto przy tym dodać, że promocje dotyczyły nie tylko pojedynczych gier, a każda taka oferta zwykle była wyświetlana ponad 10 mln razy, pojawiając się zarówno na karcie głównej Steama, jak i na stronach wybranych tagów lub gatunków.
Oferty dnia w 2025 roku
Co się tyczy najnowszych zmian w funkcjonowaniu tej promocji, to będą one widoczne głównie dla deweloperów i wydawców. Tak choćby twórcy będą mogli zobaczyć podsumowanie wyników gier uwzględnionych w Ofercie dnia, w tym dane o wygenerowanym przychodzie i ruchu sieciowym.
Prócz tego od teraz Steam pozwoli wyróżnić 6 pozycji w Ofercie dnia (zamiast 4 jak w styczniu i zamiast 2 jak do 2024 roku), co pozwoli na promowanie jeszcze większej liczby gier. Warto przy tym dodać, że choć gry są promowane tylko przez 24 godziny, to same promocje mogą trwać nawet i tydzień.