Sukces Kickstartera gry Nekro. W złego nekromantę wcielimy się w przyszłym roku
Lista sukcesów na serwisie Kickstarter ponownie uległa wydłużeniu. Najnowszym projektem, któremu udało się zebrać potrzebne fundusze jest gra akcji Nekro, w której wcielimy się w złego nekromantę.
Kickstarterowa mania rozkręciła się na dobre i coraz częściej ambitnym projektom udaje się zdobyć wsparcie finansowe fanów. Poza gigantami pokroju przygodówki studia Double Fine, Westeland 2 czy Shadowrun Returns swoich sił na serwisie próbuje też wiele mniejszych zespołów. Jednym z nich jest studio darkForge, któremu właśnie udało się przekroczyć poziom 100 tysięcy dolarów potrzebnych do zrealizowania projektu Nekro.
Nekro będzie grą akcji wzbogaconą elementami strategicznymi. Wcielimy się w nekromantę, który przed laty został zdradzony przez króla i zabity. Teraz powraca zza grobu, aby zemścić się na podłym monarsze. Kontrolowana przez nas postać ma być zdecydowanie czarnym charakterem, ale ludzie z którymi się zmierzy wcale nie będą lepsi. Wszystko to przedstawione zostanie z dużym przymrużeniem oka i w mocno karykaturalnej stylistyce.
Akcja ukazana będzie z kamery umieszczonej wysoko nad głową nekromanty, a poziomy generowane mają być losowo, dzięki czemu nigdy nie spotkamy dwóch takich samych map. Nasza postać w walce posłuży się przyzwanymi potworami. Pojawi się również system wymyślania nowych zaklęć i ekwipunku, który wymagać ma od nas gromadzenia odpowiednich składników.
Moce magiczne nekromanty napędzane mają być krwią śmiertelników. Z tego powodu regularnie będziemy zamieniali wioski w stertę zwęglonego drewna i wyrzynali wszystkich mieszkańców. Niektóre czary pozwolą nam przeobrazić ciała poległych w plugawe monstra posłuszne naszym rozkazom. Napotkani przez nas ludzie sami będą przeżarci złem, więc stawią zaciekły opór i nie cofną się przed niczym, aby powstrzymać nekromantę.
Nekro będzie przede wszystkim grą akcji, dlatego nie otrzymamy bezpośredniej kontroli nad przyzwanymi potworami. Zamiast tego każde monstrum posiadać ma własny schemat postępowania. Dlatego chcąc zrealizować konkretny cel będziemy musieli wybierać przywoływane istoty nie tylko na podstawie ich siły w walce, ale również tego jak zachowują się na polu bitwy. W krytycznych sytuacjach nekromanta będzie mógł na krótki czas przeobrazić się w potężnego demona i samemu włączyć się do walki.
Świat gry będzie w pełni dynamiczny. Pozostawione sobie jednostki wrogów rozpoczną budowę wiosek, która umożliwią ludziom szkolenie potężniejszych wojowników, a ostatecznie przyzwanie wyjątkowo trudnych do ubicia Krzyżowców Króla. Na mapach pojawią się również frakcje neutralne, takie jak np. wilkołaki.
Nekro powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, a jego premiera zapowiadana jest czerwiec przyszłego roku. Wpłacając przez Kickstartera 15 dolarów otrzymacie pełną wersję gry, gdy ta zostanie ukończona. Dla bardziej hojnych fanów przygotowane szereg dodatkowych nagród. Zbiórka funduszy potrwa do 4 maja.