autor: Bartosz Świątek
Studio Funcom stworzy gry w świecie Diuny
Norweska firma Funcom zawarła porozumienie z wytwórnią Legendary. Deweloper stworzy gry oparte na licencji uniwersum Diuny, powołanego do życia przez pisarza Franka Herberta.
W SKRÓCIE:
- firma Funcom stworzy gry oparte na licencji cyklu powieściowego Diuna;
- ostatnią grą osadzoną w tym uniwersum było Frank Herbert’s Dune z 2001 roku;
- w 2020 r. na ekrany kin wejdzie Diuna w reżyserii Denisa Villeneuve’a.
Norweska firma Funcom – znana m.in. z Age of Conan, Conan Exiles oraz The Secret World - podpisała umowę z wytwórnią Legendary, na mocy której stworzy gry osadzone w kultowym uniwersum science fiction Diuna, znanym z cyklu powieściowego autorstwa Franka Herberta, a także adaptacji filmowych. Zgodnie z informacjami serwisu GameWatcher, deweloper ma przygotować aż trzy produkcje – jedną z nich będzie MMO.
Funcom ma długą historię pracy z ukochanymi własnościami intelektualnymi z gatunków science fiction/fantasy. Efektem tych wysiłków są między innymi nasze bestsellery Age of Conan i Conan Exiles. Wielu z nas w Funcom, w tym ja, jest wielkimi fanami twórczości Franka Herberta i jesteśmy podekscytowani możliwością współpracy z Legendary i szansą tchnięcia nowego życia w ikoniczne uniwersum Diuny – powiedział prezes Funcomu, Rui Casais.
Warto odnotować, że moment, w którym współpraca została nawiązana raczej nie jest przypadkowy – reżyser Denis Villeneuve (znany m.in. ze stworzenia Arrival, świetnego Sicario oraz udanego powrotu do innego uniwersum znanego z książek i srebrnego ekranu, czyli Blade Runnera 2049) pracuje obecnie nad adaptacją Diuny, która powinna trafić na ekrany kin w 2020 roku. Funcom prawdopodobnie ma nadzieję na wzrost zainteresowania marką i chce tę sytuację wykorzystać.
Przypominamy, że świat Diuny wielokrotnie trafiał już na ekrany komputerów – najbardziej znaną adaptacją jest prawdopodobnie cykl strategiczny autorstwa Westwood Studios (i Virgin Interactive Entertainment), którego trzecia odsłona – Emperor: Battle for Dune – ukazała się w czerwcu 2001 r. i została ciepło przyjęta przez naszego recenzenta. Ostatnią (i niestety mniej udaną) produkcją, która powstała na kanwie twórczości Franka Herberta była wydana w grudniu tego samego roku przygodowa gra akcji, sygnowana nazwiskiem pisarza.