autor: Michał Kułakowski
Studio Bungie stworzy dla chińskiego NetEase nową grę za 100 mln dolarów
Znane dzięki serii Halo oraz dwóm częściom Destiny studio Bungie ogłosiło, że otrzyma 100 milionów dolarów od chińskiego inwestora - firmy NetEase. Pieniądze mają zostać przeznaczone na stworzenie zupełnie nowej gry, niezwiązanej z poprzednimi projektami zespołu.
Wygląda na to, że w najbliższej przyszłości amerykańskie Bungie nie będzie już w całości skupiało się na rozwijaniu Destiny 2 i przygotowywaniu jego kontynuacji, zgodnie z wieloletnią umową zawartą z Activsion Blizzard. Prezes studia, Pete Parsons, ogłosił, że jego firma zyskała właśnie nowego inwestora. Jest nim chińska spółka NetEase, która zgodziła się przekazać deweloperowi aż 100 milionów dolarów (o sumie tej wspomina reporter Wall Street Journal). Gotówka zostanie przeznaczona na produkcję i samodzielne wydanie zupełnie nowej gry, niezwiązanej z poprzednimi markami Bungie. Natura projektu pozostaje kompletną tajemnicą, ale możemy spodziewać się, że będzie to najprawdopodobniej strzelanka nastawiona na rozgrywkę wieloosobową.
W oficjalnym komunikacie Bungie zapewnia, że nowy partner studia nie wpłynie na rozwój i kondycję Destiny 2 oraz dalsze losy serii. Po poważnych problemach z komunikacją ze społecznością fanów, słabo przyjętych dodatkach, a także licznych kontrowersjach związanych z mikrotransakcjami, w zapewnienia te nie uwierzy zapewne zbyt wielu graczy. Nawet bez dodatkowego projektu na karku zespół Bungie z trudnością dotrzymuje wyznaczonych terminów publikacji kolejnych rozszerzeń, a także łatek, co negatywnie odbija się na ich jakości i zawartości. Trudno więc wyobrazić sobie, by nowe przedsięwzięcie nie zmieniło w jakiś sposób przyszłego kursu Destiny 2, którego baza aktywnych graczy kurczy się z miesiąca na miesiąc.
Nowych wieści na temat planowanych dodatków do Destiny 2 powinniśmy spodziewać się w przyszłym tygodniu
Chińskie NetEase jest dostawcą internetowym, a także jednym z największych na świecie wydawców gier. Swoją pozycję na rynku elektronicznej rozrywki spółka zbudowała na współpracy z Blizzardem, dzięki któremu zdobyła prawa do publikacji w Chinach wszystkich tytułów amerykańskiego producenta, w tym hitów, takich jak World of Warcraft oraz Overwatch. Poza tym w rodzimym katalogu firmy znajduje się Minecraft, a także cała masa nieznanych na Zachodzie MMO oraz produkcji mobilnych, które mogą pochwalić się dziesiątkami milionów użytkowników.