autor: Piotr Bicki
Street Fighter V - zmiany w systemie walki na nowym trailerze
Firma Capcom opublikowała nową porcję materiałów z bijatyki Street Fighter V w postaci nowych obrazków i zwiastuna. W sieci pojawiły się także informacje sugerujące, że produkcja ukaże się na PC i PS4 w marcu przyszłego roku.
W najnowszym wydaniu magazynu Shortlist znalazł się obszerny tekst poświęcony Street Fighterowi V. Zawarto w nim bardzo ciekawą informację – dziennikarze pisma twierdzą bowiem, że produkcja ukaże się w marcu przyszłego roku, choć konkretnego terminu nie podano. Warto oczywiście pamiętać, że niczego jeszcze oficjalnie nie potwierdzono, ale należy zaznaczyć, że rewelacje te pokrywają się z wcześniejszymi doniesieniami. Gdyby ktoś nie pamiętał: w ubiegłym miesiącu, przy okazji publikacji raportu finansowego, przedstawiciele Capcomu zdradzili, że piąta odsłona słynnej serii japońskich bijatyk zadebiutuje w bieżącym roku fiskalnym. A ten kończy się właśnie w marcu 2016 roku – premiera we wspomnianym okresie wydaje się więc być wysoce prawdopodobna.
Na razie pozostaje nam czekać na oficjalny komentarz w tej sprawie. Do tego czasu możemy podziwiać najnowsze materiały związane z grą, które zostały opublikowane przez włodarzy Capcomu. Firma udostępniła sporą liczbę obrazków (część z nich znajdziecie poniżej), a także nowy zwiastun. Ten ostatni poświęcony jest zmianom, jakich w Street Fighter V doczeka się system walki. Chodzi szczególnie o wprowadzenie mechanizmu V opartego na pasku V-Gauge, który będzie się ładował wraz z obrażeniami otrzymywanymi przez postać gracza. Po uzupełnieniu wskaźnika w odpowiednim stopniu, wojownik będzie mógł wyprowadzić jeden z trzech nowych typów ciosów – V-Trigger, V-Skill lub V-Reversal.
Street Fighter V jest kolejną odsłoną popularnego cyklu bijatyk. Produkcja ukaże się na PC i PlayStation 4 i będzie pierwszą częścią serii, która pozwoli graczom na toczenie międzyplatformowych walk. Nie zabraknie oczywiście również kilku istotnych zmian wprowadzonych do systemu walki. Tytuł ma przy tym bazować na czwartej generacji silnika Unreal Engine.