Strategia C-Wars odniosła sukces na Kickstarterze
Studiu Onipunks udało się zebrać na Kickstarterze środki na wyprodukowanie nietypowego RTS-a C-Wars. Gra zmierza na pecety oraz konsole Wii U, 3DS i PlayStation Vita.
Ludzie z niezależnego studia Onipunks mają powody do zadowolenia. Zorganizowany przez nich Kickstarter nietypowego RTS C-Wars zakończył się na ponad 95 tysiącach dolarów, czyli sumie trzykrotnie wyższej niż wynosiło wymagane minimum.
Początkowo gra powstawała wyłącznie z myślą o pecetach, ale dzięki uzbieraniu dodatkowych środków autorzy będą w stanie stworzyć również wersje na konsole Wii U, 3DS oraz Playstation Vita. Na początek Onipunks skoncentruje się jednak na edycji komputerowej, której premiera zapowiadana jest na październik tego roku.
Akcja gry toczyć się będzie ponad sto lat po wojnie nuklearnej, która zniszczyła większość naszej planety. Ocaleli zmuszeni zostali do ucieczki z Ziemi i skolonizowania powierzchni księżyca. Założone tam bazy rozwijały się w spokoju przez następnych kilka dekad. W momencie rozpoczęcia kampanii sytuacja ta ulega zmianie. Mieszkańcy kolonii coraz częściej padają ofiarami tajemniczej infekcji, która przeobraża ich w zombie. Gracze pokierują oddziałami lokalnych służb bezpieczeństwa i spróbują powstrzymać żywe trupy.
Kampania osadzona ma być na terenie dwóch księżycowych miast i otrzymamy sporą swobodę ich eksplorowania. Gracz będzie jednak musiał wykazać się dobrym tempem wykonywania misji, gdyż jeśli w określonym czasie nie opanujemy sytuacji, metropolie zostaną zniszczone za pomocą pocisków nuklearnych, mających zapobiec dalszemu rozprzestrzenianiu się infekcji.
Najważniejszym elementem C-Wars będą bitwy, które rozegramy na planszach pokrytych siatką 36 kwadratowych pól. Ich kolor wskaże, kto ma nad nim kontrolę – nasze pola oznaczone zostaną na niebiesko, a te należące do wrogów na czerwono. Główni bohaterowie będą mogli bez problemu przemieszczać się po planszy, ale jednostki wsparcia przywołamy jedynie na niebieskie kwadraty. Tym samym odbijanie ich z rąk wrogów odegra kluczową rolę. Starcia toczone będą w czasie rzeczywistym, ale zapanowanie nad ich przebiegiem umożliwi aktywna pauza. Nie zabraknie również elementów RPG w postaci systemu rozwoju postaci.