Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 września 2022, 10:36

Steelrising to unikatowe RPG akcji z przywarami, pierwsze recenzje [Aktualizacja: premiera gry]

Pojawiły się pierwsze recenzje gry Steelrising. Krytycy twierdzą, że jest przeciętna, ale już dzisiaj każdy będzie mógł sprawdzić tytuł samemu.

Aktualizacja

Steelrising jest już dostępne na PlayStation 5 i Xbox Series X/S, a wersję PC będzie można pobrać m.in. z platform Steam i Epic Games Store jeszcze dziś. Na PS5 za podstawową edycję gry zapłacimy 259 zł, na XBX/S 277,49 zł, natomiast na PC 179,99 zł.

Gra posiada również edycję specjalną – Bastille Edtition, w której otrzymujemy dodatkową broń oraz rozszerzenie zaplanowane na listopad, zawierające nowe lokacje, postacie, bossa, broń oraz paczkę dodatków kosmetycznych. Ta edycja gry kosztuje 214,99 zł na PC, 319 zł na PS5 oraz 322,49 na XBX/S.

Tytuł oferuje angielski dubbing i polskie napisy. Zainteresowani mogą zamówić wersję pudełkową na oficjalnej stronie gry.

Steelrising – wymagania sprzętowe

Minimalne wymagania sprzętowe

  1. System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
  2. Procesor: Intel Core i7-3770 / AMD Ryzen 5 1400
  3. Pamięć RAM: 8 GB
  4. Karta graficzna: Nvidia GeForce RTX 2060
  5. DirectX: Wersja 12
  6. Miejsce na dysku: 67 GB

Zalecane wymagania sprzętowe

  1. System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
  2. Procesor:Intel Core i7-8700 / AMD Ryzen 5 3600X
  3. Pamięć RAM: 16 GB
  4. Karta graficzna: Nvidia GeForce RTX 2070 SUPER / Nvidia Ge Force RTX 3060 Ti
  5. DirectX: Wersja 12
  6. Miejsce na dysku: 67 GB

Oryginalna wiadomość

Studio Spiders, znane z The Technomancer oraz Greedfall, znowu wrzuca na ruszt gatunek RPG, tym razem przyprawiając go sosem z soulslike’a. Steelrising – bo o tym tytule mowa – miał być kolejnym kandydatem do podbicia serc fanów FromSoftware i gier typu soulslike. Padały oczywiście porównania do takich gier, jak Bloodborne czy różnych części serii Souls, ale podobnie jak w przypadku innego, ostatnio wydanego tytułu – Thymesiigra nie sprostała oczekiwaniom. Pierwsze opinie krytyków sugerują, że tytuł jest po prostu przeciętny, ale wysokich not nie brakuje.

  1. Recenzja gry Steelrising – soulslike, obok którego można przejść obojętnie
  2. Oficjalna strona Spiders

Oczekiwania były większe

Średnia ocen w serwisie Metacritic dla wersji na PlayStation 5 wynosi 71/100 punktów. Tytuł ten aspiruje do największych gigantów gatunku, ale większość recenzentów sugeruje, że gra nie jest zbyt wymagająca i nie rzuci koneserom soulslike’ów żadnego wyzwania. Oznacza to też, że Steelrising może być dobrym tytułem startowym dla nowicjuszy, chcących rozpocząć swoją przygodę z gatunkiem. Chwalone są projekty postaci oraz atmosfera, a typowo soulsowy system walki zostały wykonany poprawnie. Mimo wszystko fabuła nie przyciąga uwagi gracza, a Steelrising nie oferuje niczego, co by wyróżniało grę na tle innych podobnych pozycji. Nie pomaga też fakt, że sporo krytyków narzeka na warstwę techniczną gry.

Steelrising to najlepsza jak dotąd gra Spiders Studio, ale zbyt wiele bugów i problemów technicznych powstrzymuje ją od bycia świetną. System walki pozostaje wciągający i przyjemny przez cały czas, a unikalne, mechaniczne podejście do francuskiej rewolucji sprawi, że tytuł będzie żyć dłużej w pamięci niż poprzednie hołdy dla FromSoftware. – PushSquare, ocena 70/100 na Metacritic

Steelrising to znajoma gra, w której jest wystarczająco dużo zawartości, aby mogła stać na własnych nogach. To jeszcze nie jest rewolucja, ale to może być jej początek. – Gfinity, ocena 70/100 na Metacritic

Steelrising to niesamowicie wyjątkowe podejście do francuskiej rewolucji, z genialnym środowiskiem i projektami postaci, ale to po prostu nie wystarczy, aby wyróżnić się spośród innych tytułów z tego gatunku. – GameGrin, ocena 70/100 na Metacritic

Premiera już jutro

Steelrising zadebiutuje 8 września i każdy będzie mógł sprawdzić tytuł samodzielnie. Gra będzie dostępna na PC, PS5 oraz Xbox Series X/S.

Sebastian Grys

Sebastian Grys

Karierę dziennikarską rozpoczął w sierpniu 2022 roku od współpracy z Newsroomem GRYOnline.pl. Świadomą przygodę z grami wideo zaczynał z takimi tytułami, jak pierwszy Assassin's Creed i Mass Effect, a przez resztę życia pielęgnował swoją pasję, badając rynek gier wideo. Otwarty na gatunki wszelkiej maści – od soulslike-ów, przez klasyczne RPG-i, na immersive simach kończąc. Niespełniony koszykarz, który co roku bezwstydnie kupuje nowe odsłony NBA spod szyldu 2K Sports; posiada także niebieski pas karate. Lubi przebywać na łonie natury, kartkować kolejne strony Vagabonda i raz po raz oglądać serię Hunter x Hunter.

więcej