autor: Miriam Moszczyńska
Steam zmienia zasady promocji - nie będzie gier przecenionych o więcej niż 90%
Valve doprecyzowało zmiany, które 28 marca wprowadzone zostaną do regulaminu promocji na Steamie. Ceny gier nie będą mogły spaść niżej niż o 90%, a wyprzedaże dzielić będą co najmniej cztery tygodnie.
Poznaliśmy więcej informacji na temat tego, jak od 28 marca zmieni się polityka wyprzedaży na Steamie (Valve zapowiedziało poprawki w tym zakresie na początku lutego tego roku). W ogłoszeniu Valve skierowanym do partnerów czytamy, że nadchodzące poprawki dotyczą zarówno cen, jak i czasu trwania ofert specjalnych.
Wyprzedaż, nie za darmo
Jedną z większych zmian, które 28 marca wejdą w życie na Steamie, jest maksymalna wysokość zniżki.
- Wydawcy nie będą mogli obniżyć ceny gry o więcej niż 90% oraz nie mniej niż 10%.
- Między przecenami nałożonymi na dany produkt będzie musiało upłynąć co najmniej 28 dni (do tej pory było to sześć tygodni).
- Wyjątkiem od tej reguły są takie wydarzenia, jak: promocje z okazji Chińskiego Nowego Roku oraz letnie, jesienne i zimowe wyprzedaże.
- Warto wspomnieć, że okres 28 dni między jedną a drugą promocją obejmuje również niestandardowe obniżki cen, np. oferty dnia, szaleństwa w środku tygodnia, oferty weekendowe, tygodniowe, weekendy wydawcy itp.
Może Cię zainteresować:
- 11 stron internetowych, które ułatwiają nam życie
- Najlepsze kampanie fabularne, które stworzyli fani gier
- Najdziwniejsze myszki komputerowe w historii
Wydawcy muszą grać fair
Jeśli ma być taniej, to będzie taniej
Steam, będąc na dobrą sprawę internetowym sklepem, na pewno doświadczył wielu nieczystych zagrań wydawców. Chodzi tutaj o praktykę podwyższania ceny gry na chwilę przed promocją, aby na wyprzedaży świecić napisem np. „70% taniej”, celem zmaksymalizowania zysku. Zmiany mają ukrócić tego typu sytuacje.
- Valve od 28 marca uniemożliwi nałożenie promocji na produkt, którego cena (w dowolnej walucie) wzrosła w ciągu ostatnich 28 dni.
- Wydawcy nie będą mogli zmienić ceny swojej gry w momencie, gdy promocja jest aktywna bądź zaplanowana w przyszłości.
Inne zmiany, które zamierza wprowadzić Valve
Poza wymienionymi wyżej poprawkami w ogłoszeniu znajdziemy również takie informacje, jak:
- Czas trwania niestandardowych zniżek nie może być dłuższy niż dwa tygodnie oraz krótszy niż jeden dzień.
- Zniżki związane z wydarzeniami sezonowymi nie będą dostępne dla wydawców, których gra zadebiutowała w ciągu 28 dni poprzedzających promocję.
- Zasada czterech tygodni przerwy pomiędzy wyprzedażami dotyczy również tytułów przecenionych na premierę.
Poprawki, które wprowadzi Valve w swoim regulaminie promocji, to zdecydowanie dobra decyzja, szczególnie dla społeczności. Dzięki zmianom gracze nie będą padać ofiarą nieczystych zagrywek rodem ze sklepów stacjonarnych (nie wszystko promocją, co na żółto w sklepie świeci, czy jakoś tak).
Możemy również oczekiwać, że dzięki zaktualizowanej polityce promocji twórcy będą nieco bardziej rozsądnie wyceniać swoje produkcje na premierę. Być może pozwoli to w pewnym stopniu ograniczyć sytuacje, w których gracze kupujący grę na premierę, są zniesmaczeni tym, jak tuż po jej wydaniu cena drastycznie spada (teraz stanie się to najprędzej w 28 dni po debiucie)
- Na koniec warto przypomnieć, że nowy regulamin obowiązywać będzie od 28 marca 2022 roku.