Statystyki popularności konsol na rynku amerykańskim
Nielsen Media Research (organizacja badająca preferencje rozrywkowe mieszkańców Stanów Zjednoczonych) ogłosiła nowy raport odnośnie popularności gier i poszczególnych platform na rynku amerykańskim.
Nielsen Media Research (organizacja badająca preferencje rozrywkowe mieszkańców Stanów Zjednoczonych) ogłosiła nowy raport odnośnie popularności gier i poszczególnych platform na rynku amerykańskim.
Według opublikowanych danych, ponad połowa (54%) wszystkich amerykańskich konsumentów posiada konsolę lub przenośną platformę do gier (licząc tylko PlayStation 3, Xbox 360 oraz Wii odsetek ten wynosi 41%). Ponadto 73% tamtejszych domostw dysponuje „urządzeniem przeznaczonym specjalnie do elektronicznej rozrywki” (a więc także wliczając przystosowane do gier komputery). Wśród grających 23% posiada wyłącznie mobilny sprzęt. Jeśli chodzi o popularność poszczególnych platform wygrał Xbox 360, który zabiera 23,1% czasu, jaki amerykanie łącznie przeznaczają na granie. Co ciekawe, na drugim miejscu znalazło się starusieńkie PlayStation 2 (20,4%), wyprzedzając tym samym Wii (19%).
Interesujące są także statystyki z podziałem na płeć. Kobiety stanowią aż 45% „aktywnych graczy" (tzn. takich, którzy poświęcają na ten rodzaj rozrywki przynajmniej godzinę tygodniowo). O dziwo, pomimo tego, że to Wii przypisuje się popularyzowanie elektronicznej rozrywki wśród przedstawicielek płci pięknej, to PSP zdominowane jest przez kobiety, które stanowią 52% wszystkich użytkowników, podczas gdy na Wii udział pań wynosi 49%.