autor: Jakub Wencel
Start Sony Entertainment Network. Ujawniono ceny i datę premiery tabletów Sony
Podczas berlińskich targów IFA Sony ogłosiło uruchomienie platformy Sony Entertainment Network, mającej na celu unifikację wszystkich multimedialnych usług japońskiego koncernu. Poza tym, poznaliśmy nowe szczegóły dotyczące przygotowywanych przez firmę tabletów.
Wszystkie sieciowe usługi firmy Sony będą od teraz działać pod wspólnym szyldem – Sony Entertainment Network. Zgodnie z krążącymi od jakiegoś czasu w branży plotkami, japoński koncern zdecydował się w końcu na unifikację swoich multimedialnych platform. Informację upubliczniono podczas trwających właśnie targów IFA w Berlinie. Firma podzieliła się również szczegółami na temat daty premiery i ceny pierwszych tabletów sygnowanych logo PlayStation.
Uruchomienie Sony Entertainment Network ogłosił przedstawiciel Sony, Kaz Hirai. W swoim wystąpieniu przekonywał, że powstanie tego typu platformy to naturalny krok naprzód w ułatwianiu i rozszerzaniu dostępu do całej gamy multimedialnych usług, jakie oferuje firma. W skład SEN wejdą wszystkie serwisy prowadzone przez koncern – PlayStation Network, Qriocity i platforma video-on-demand. Te dwa ostatnie przeszły również małą reorganizację i zmianę nazwy – kolejno na Music Unlimited i Video Unlimited.
Na tym nie kończy się jednak lista oferowanych w ramach Sony Entertainment Network usług. Użytkownicy będą mieli również dostęp do zintegrowanych serwisów prowadzonych przez zewnętrzne firmy, wśród których najpopularniejsze to między innymi Hulu Plus, Netflix i Lovefilm. Kaz Hirai zapowiedział też, że z czasem oferta ulegnie znacznemu rozszerzeniu, zarówno jeśli chodzi o opcje oferowane przez samo Sony, jak i te prowadzone przez koncerny third-party. Wziąwszy pod uwagę ogromną liczbę różnego rodzaju urządzeń, których produkcją zajmuje się japoński gigant, kwestią czasu jest tylko pojawianie się w ramach SEN nowych usług z nimi związanych.
Działa już oficjalna strona Sony Entertainment Network, dzięki której możemy przeczytać o szczegółach projektu.
Innym ważnym ogłoszeniem Sony podczas tegorocznych targów IFA były nowe informacje na temat przygotowywanych przez koncern dwóch tabletów. Dotyczą one ich daty premiery i ceny – za modele S oraz P zapłacimy kolejno 399 i 499 dolarów.
Przypomnijmy, że pierwszy z nich, Sony Tablet S, wyposażony będzie w ekran dotykowy o przekątnej 9,4 cala, jego waga wyniesie 598 gramów i zakupimy go zarówno z 16 GB, jak i 32 GB pamięci dyskowej. Premiera urządzenia nastapi we wrześniu tego roku, a jeśli zaczekamy do listopada będziemy mogli również nabyć wersję 3G. Z kolei drugi, Sony Tablet P, zaoferuje aż dwa ekrany dotykowe i będzie mobilną, „odchudzoną” wersją S. Sprzęt waży 372 gramy, a jego rozmiary (79x180x26 milimetrów) mają sprawić, że z łatwością zmieści się w kieszeni spodni. Jeśli zechcemy skorzystać z tej opcji, do sklepu wybierzemy się dopiero w listopadzie tego roku. Sony Tablet P dostępny będzie tylko w jednej wersji – 3G.
Ujawnione w kwietniu tego roku urządzenia wyposażone będą w procesor graficzny NVIDIA Tegra 2, port USB, dwie kamery i slot na karty SD. Tablety zrobią użytek z systemu operacyjnego Android w wersji 3.1 w przypadku „regularnych” edycji i 3.2 w modelach 3G. Oprócz aplikacji dostępnych poprzez Android Market, użytkownicy będą mieli również możliwość pobierania klasycznych gier z konsoli PlayStation.