Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 lipca 2022, 08:51

autor: Adam Adamczyk

Starfield nie powstaje w atmosferze crunchu, twierdzi szef Xbox Game Studios

Produkcja Starfielda nie opiera się na crunchu. Szef Xbox Game Studios jest spokojny o dobrą atmosferę w studiach podległych firmie Bethesda.

źródło: Steam | Starfield

Crunch, czyli wielogodzinna praca nad jakimś projektem, jest jednym z największych i najbardziej uporczywych problemów w branży gamingowej w ostatnich latach. Wielu deweloperów znalazło się pod ostrzałem za tego typu praktyki i choć nie ma studia, które byłoby nieskazitelne, niektóre z nich wzbudzają kontrowersje częściej niż inne. Bethesda, twórcy takich gier, jak Skyrim czy nadchodzący Starfield, jest jednym z nich.

Crunch w studiu Bethesda to przeszłość

Bethesda została kupiona przez Microsoft i według nowych szefów nie ma już problemów z crunchem. W ostatnim Q&A przeprowadzonym przez serwis Kotaku, szef Xbox Game Studios – Matt Booty – omówił dobrze udokumentowane problemy Bethesdy z crunchem w przeszłości i oznajmił, że z punktu widzenia dewelopera i jego studiów nie jest to już problemem.

Z rozmów z kierownictwem Bethesdy wiem, że nie mierzymy się z sytuacją, w której ludzie crunchują i występuje mobbing. Jestem o to spokojny – powiedział szef Xbox Game Studios.

Nie należy wierzyć firmom na słowo, gdy mówią, że należące do nich studia nie angażują się już w działania, za które były krytykowane w przeszłości, ponieważ nie są one bezstronne. Oczywiście nigdy nie można być pewnym, co dzieje się za kulisami, ale biorąc pod uwagę, jak wiele światła rzucono na ten konkretny problem w branży w ostatnich latach, z pewnością istnieje większa presja na kierownictwo studia, aby lepiej radziło sobie z organizacją czasu pracy.

„Spałem pod biurkiem”

Czasami nie zdajemy sobie sprawy z tego, że jedna z naszych ulubionych gier jest tak bardzo dopracowana właśnie z powodu pracy po godzinach. Matt Booty podczas wywiadu z lekką nostalgią wspominał swoje początki w branży gier, kiedy pracował dłużej, niż powinien.

To była po prostu część branży. Nie mówię tego, aby to usprawiedliwić, mówię tylko, że to była część naszej kultury. Dosłownie spałem pod biurkiem na początku mojej kariery. Patrzyliśmy na to, jak na odznakę honorową.

Warto przypomnieć, że Starfield miał zadebiutować 11 listopada tego roku, ale twórcy ogłosili, że data premiery zostanie przesunięta na rok pierwszą połowę 2023 roku. Produkcja będzie dostępna na komputerach oraz konsolach Xbox Series X.

Game Pass kupisz tutaj

ZASTRZEŻENIE

Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.

Adam Adamczyk

Adam Adamczyk

Pisaniem zajmuje się zawodowo od 2013 roku. W 2021 roku dołączył do GRYOnline.pl, gdzie poza tematyką gamingową zajmuje się informacjami stricte technologicznymi. Współpracował z największymi sklepami muzycznymi w Polsce, tworząc artykuły związane z instrumentami i ogólnie pojętym udźwiękowieniem. Grami komputerowymi interesuje się od dziecka. Poza tym jego zainteresowania obejmują grę na gitarze, komponowanie muzyki oraz sporty siłowe.

więcej