Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 kwietnia 2013, 15:55

autor: Adrian Werner

StarDrive – kosmiczna strategia 4X trafiła do sprzedaży

Do sprzedaży trafiła wreszcie gra StarDrive, czyli rozgrywana w czasie rzeczywistym kosmiczna strategia 4X autorstwa studia Zero Sum Games

Uniwersum StarDrive zamieszkuje wiele interesujących ras. - StarDrive – kosmiczna strategia 4X trafiła do sprzedaży - wiadomość - 2013-04-27
Uniwersum StarDrive zamieszkuje wiele interesujących ras.

Pod koniec roku 2011 sukcesem zakończył się Kickstarter kosmicznej strategii 4X StarDrive. Była to jedna z pierwszych dużych gier sfinansowanych za pośrednictwem crowdfundingu. Teraz, szesnaście miesięcy później, doczekaliśmy się wreszcie premiery projektu.

  1. StarDrive na Steam
  2. StarDrive – oficjalna strona gry

Z okazji rynkowego debiutu cena została obniżona o 10% i wynosi obecnie 26,99 euro, czyli w przeliczeniu około 112 złotych. Promocja dobiegnie końca 3 maja. Wtedy cena podskoczy do 29,99 euro (ok. 124 zł).

W StarDrive rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym. Zabawę zaczynamy z jedną planetą i garstką statków kosmicznych, a naszym zadaniem jest przeobrażenie tej skromnej nacji w galaktyczne imperium. W tym celu będziemy musieli wysyłać wyprawy i odkrywać nowe systemy planetarne, zakładać kolonie, podbijać światy oraz bronić swojego stanu posiadania przed konkurentami.

Uniwersum gry zamieszkuje osiem ras, każda z własną kulturą i technologią. Moduł ekonomiczny oferuje masę opcji, ale najważniejszym elementem StarDrive jest toczenie wojen. Gracze mogą samodzielnie projektować statki kosmiczne i montować w nich coraz lepsze podzespoły. W trakcie bitew kierujemy armadą niczym w typowych RTS-ach. W każdej chwili możemy jednak również przejąć kontrolę nad pojedynczą jednostką. Wtedy sterowanie przełącza się w tryb zręcznościowy, przypominający oldskulowe strzelanki.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej