Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 grudnia 2010, 15:24

autor: Adrian Werner

Star Wars: The Old Republic - BioWare odpowiedziało na pytania fanów

BioWare nie ustaje w wypuszczaniu kolejnych informacji na temat Star Wars: The Old Republic. Tym razem twórcy odpowiedzieli na pytania fanów odnośnie mechaniki gry.

BioWare nie ustaje w wypuszczaniu kolejnych informacji na temat Star Wars: The Old Republic. Tym razem twórcy odpowiedzieli na pytania fanów odnośnie mechaniki gry.

Star Wars: The Old Republic - BioWare odpowiedziało na pytania fanów - ilustracja #1

Zaczniemy od pytań graczy. BioWare ma zamiar raz w miesiącu publikować zestaw odpowiedzi na kwestie najczęściej poruszane w przygotowanych specjalnie do tego celu tematach na oficjalnym forum. Tym razem dowiedzieliśmy się, że nasze postacie będą mogły zwiększać swój poziom doświadczenia nawet jeśli będą jedynie uczestniczyły w starciach z innymi graczami (czyli rozgrywkach PvP) ignorując przy tym tradycyjne misje fabularne. O tym, że The Old Republic pojawi się masa dialogów wiemy już od dawna, dlatego dobrą nowiną jest też potwierdzenie obecności opcji włączenia napisów. Jest to tym ważniejsze, że sporo napotkanych istot przemówi we własnym obcym języku, wiec bez napisów nic byśmy z ich wypowiedzi nie zrozumieli.

Jak już informowaliśmy wkrótce ruszą beta testy gry. Mimo to wciąż warto się zarejestrować (zakładając oczywiście, że jeszcze tego nie zrobiliście) ponieważ BioWare cały czas przegląda podania graczy i dobiera nowych kandydatów do przyszłych grup testowych. Padło również pytanie odnośnie typy serwerów. Twórcy potwierdzili, że pojawi się kilka ich rodzajów, w tym m.in. te koncentrujące się na rozgrywkach PvP lub misjach fabularnych. Zapewnili jednocześnie, że gracze dostaną dużą swobodę przy konfigurowaniu wyglądu swojej postaci, zarówno podczas procesu tworzenia bohatera, jak i poprzez późniejsze wyposażanie go w odpowiedni ekwipunek.

Star Wars: The Old Republic - BioWare odpowiedziało na pytania fanów - ilustracja #2

Sporo z gier MMO robi się naprawdę miodna dopiero po osiągnięciu maksymalnego poziomu doświadczenia, a do tego momentu zabawa często przypomina pracę. W przypadku The Old Republic autorzy oczywiście dbają o stworzenie ciekawych wyzwań dla graczy na najwyższym poziomie doświadczenia, więc pojawią się tradycyjnie raidy i inne tego typu atrakcje. Dokładny ich kształt poznamy jeszcze przed premierą gry. Jednocześnie BioWare duży nacisk kładzie jednak na jakość opowiadanych historii, dlatego rozwijanie naszej postaci ma sprawiać dużą frajdę i być na tyle ciekawe, by zachęcać graczy do przejścia ścieżek fabularnych wszystkich klas postaci. Aspekt PvP oczywiście nie będzie w stanie zaoferować tak interesujących scenariuszy, ale nawet bitwy z innymi graczami mają posiadać tło fabularne, który ma je wkomponować w historię całego świata gry.

Pojawiło się również ciekawe pytanie odnośnie rozgrywek w drużynie. Mianowicie w jednej grupie często znajdą się postacie o różnych charakterach. Co w takim wypadku stanie się, gdy np. nasz kompan zamorduje kapitana statku kosmicznego? Okazuje się, że jeśli spróbujemy temu zapobiec to nie zostaniemy obciążeni punktami ciemnej strony Mocy, nawet jeśli ostatecznie nie uda się nam uratować nieszczęśnika przed śmiercią. Liczyć się mają głównie intencje naszych postaci. Nie wyjaśniono niestety jak dokładnie wyglądać to będzie w przełożeniu na mechanikę zabawy. Na koniec twórcy obiecali, że na każdej planecie znajdziemy sporo miejsc, w których będziemy mogli się zrelaksować – usiąść sobie, posłuchać muzyki, popatrzyć na ładne krajobrazy czy egzotyczne tancerki.

Polecamy też odwiedzenie oficjalnej strony, gdzie opublikowano przewodnik po Coruscant i nowe obrazki pokazujące tę planetę.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej