Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 20 września 2014, 12:29

autor: Adrian Werner

Star Wars: Commander rozpoczęło podbój Androida

Doczekaliśmy się premiery androidowej wersji Star Wars: Commander, czyli osadzonej w realiach Gwiezdnych Wojen strategii wzorowanej na Clash of Clans.

Firma LucasArts wypuściła androidową wersję Star Wars: Commander, czyli wzorowanej na Clash of Clans strategii czasu rzeczywistego, która niecały miesiąc temu zadebiutowała na iOS.

Jak praktycznie wszystkie produkcje tego typu Star Wars: Commander korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami.

Akcja gry osadzona jest w trakcie filmowych epizodów IV–VI. Takie podejście umożliwiło wprowadzenie dwóch odmiennych frakcji. Gracze mogą pokierować Rebelią lub Imperium i każda z tych stron posiada własne budynki, technologie, jednostki oraz bohaterów. Takie rozwiązanie nie jest absolutną nowością w tej kategorii i widzieliśmy je już m.in. w Falling Skies: Planetary Warfare, ale i tak udało się twórcą w ten sposób wprowadzić pewne wrażenie świeżości.

Niestety, wszystko inne to kopia rozwiązań z Clash of Clans. Rozgrywka podzielona więc została na dwa segmenty. Pierwszy z nich ma charakter strategiczny i sprowadza się do rozbudowy bazy. Musimy gromadzić surowce, konstruować budynki i prowadzić badania nad nowymi technologiami. Konieczne jest także budowanie struktur obronnych, takich jak mury lub wieżyczki strażnicze, które będą w stanie odeprzeć atak nieprzyjaciół.

Druga płaszczyzna ma charakter taktyczny. Wyszkolone w bazach armie wykorzystujemy do przeprowadzania ataków na centra dowodzenia należące do sztucznej inteligencji lub innych graczy. Za odniesione zwycięstwa jesteśmy oczywiście sowicie nagradzani.

Star Wars: Commander jest przyzwoicie zrealizowaną produkcja, ale to pozycja raczej tylko dla największych fanów Gwiezdnych Wojen. Pozostali gracze powinni raczej pozostać przy popularniejszych i lepiej dopracowanych Clash of Clans oraz Boom Beach.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej