Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 września 2009, 10:20

autor: Piotr Doroń

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - porównanie DirectX 10 i DirectX 11

Firma GSC World Publishing oficjalnie potwierdziła informacje dostarczone swego czasu przez koncern AMD, z których wynikało, że pozycja S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat, której deweloping został niedawno ukończony, będzie jedną z pierwszych pozycji robiących użytek z bibliotek DirectX 11. Przy okazji w sieci opublikowany został zestaw zrzutów ekranowych z gry działającej w tymże trybie.

Firma GSC World Publishing oficjalnie potwierdziła informacje dostarczone swego czasu przez koncern AMD, z których wynikało, że pozycja S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat, której deweloping został niedawno ukończony, będzie jedną z pierwszych pozycji robiących użytek z bibliotek DirectX 11. Przy okazji w sieci opublikowany został zestaw zrzutów ekranowych z gry działającej w tymże trybie, ukazujących różnicę w stosunku do DirectX 10.

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - porównanie DirectX 10 i DirectX 11 - ilustracja #1

DirectX 10

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - porównanie DirectX 10 i DirectX 11 - ilustracja #2

DirectX 11

Screeny znajdziecie na łamach serwisu PCGamesHardware.com. Redakcja portalu zaprezentowała na nich różnice m.in. w kontekście cieni oraz zastosowania techniki o nazwie hardware tesselation, umożliwiającej tworzenie dokładniejszych obiektów. Zmiany są co prawda zauważalne, lecz z punktu widzenia zwykłych graczy raczej nie wniosą one zbyt wielkiego powiewu świeżości względem tego, co będzie można zaobserwować na kartach wykorzystujących DirectX 10. Kilka ujęć prezentujemy w niniejszej wiadomości (pochodzą one oczywiście z serwisu PCGameHardware.com).

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - porównanie DirectX 10 i DirectX 11 - ilustracja #3

DirectX 10

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - porównanie DirectX 10 i DirectX 11 - ilustracja #4

DirectX 11

Przypominamy, że S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat zostanie wydane na pecety na początku przyszłego miesiąca. Początkowo w produkcję studia GSC zagrają jednak wyłącznie Rosjanie i Niemcy. Mieszkańcy pozostałych krajów, pragnący zapuścić się w najbardziej zapuszczone obszaru Zony będą musieli poczekać najprawdopodobniej do początku przyszłego roku (decyzja wywołała sporo kontrowersji). Zanim się jednak na to zdecydują powinny zapoznać się z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi gry. Znajdziecie je w naszej wiadomości sprzed dwóch dni.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej