S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - porównanie DirectX 10 i DirectX 11
Firma GSC World Publishing oficjalnie potwierdziła informacje dostarczone swego czasu przez koncern AMD, z których wynikało, że pozycja S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat, której deweloping został niedawno ukończony, będzie jedną z pierwszych pozycji robiących użytek z bibliotek DirectX 11. Przy okazji w sieci opublikowany został zestaw zrzutów ekranowych z gry działającej w tymże trybie.
Firma GSC World Publishing oficjalnie potwierdziła informacje dostarczone swego czasu przez koncern AMD, z których wynikało, że pozycja S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat, której deweloping został niedawno ukończony, będzie jedną z pierwszych pozycji robiących użytek z bibliotek DirectX 11. Przy okazji w sieci opublikowany został zestaw zrzutów ekranowych z gry działającej w tymże trybie, ukazujących różnicę w stosunku do DirectX 10.
DirectX 10
DirectX 11
Screeny znajdziecie na łamach serwisu PCGamesHardware.com. Redakcja portalu zaprezentowała na nich różnice m.in. w kontekście cieni oraz zastosowania techniki o nazwie hardware tesselation, umożliwiającej tworzenie dokładniejszych obiektów. Zmiany są co prawda zauważalne, lecz z punktu widzenia zwykłych graczy raczej nie wniosą one zbyt wielkiego powiewu świeżości względem tego, co będzie można zaobserwować na kartach wykorzystujących DirectX 10. Kilka ujęć prezentujemy w niniejszej wiadomości (pochodzą one oczywiście z serwisu PCGameHardware.com).
DirectX 10
DirectX 11
Przypominamy, że S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat zostanie wydane na pecety na początku przyszłego miesiąca. Początkowo w produkcję studia GSC zagrają jednak wyłącznie Rosjanie i Niemcy. Mieszkańcy pozostałych krajów, pragnący zapuścić się w najbardziej zapuszczone obszaru Zony będą musieli poczekać najprawdopodobniej do początku przyszłego roku (decyzja wywołała sporo kontrowersji). Zanim się jednak na to zdecydują powinny zapoznać się z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi gry. Znajdziecie je w naszej wiadomości sprzed dwóch dni.