autor: Kamil Zwijacz
Squad z kolejną dużą aktualizacją
Jedna z ciekawszych sieciowych strzelanek, Squad, doczekała się kolejnej sporej aktualizacji. M.in. wprowadzono w niej tryb Invasion, zmieniono wyposażenie niektórych klas postaci i wyeliminowano różne błędy.
Sieciowa strzelanka Squad jest z nami od grudnia 2015 roku, kiedy to jej wczesna wersja pojawiła się w Steam Early Access. Studio Offworld Industries oczywiście cały czas rozwija ten ciekawy projekt i dziś wypuściło kolejną aktualizację, oznaczoną numerem alfa 9.4. Największe zmiany co prawda mają się ukazać wraz z wersją 10, ale i w tym patchu pojawiło się kilka ciekawych nowości.
Pełną rozpiskę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie, a powyżej obejrzycie zwiastun aktualizacji. Z ważniejszych elementów należy wspomnieć przede wszystkim o szeregu różnych modyfikacji rozgrywki. Np. przy wszystkich pojazdach zmniejszono liczbę ticketów, więc ich utrata jest nieco mniej bolesna. Opancerzony transporter trafiony z działa przeciwpancernego nie wybuchnie teraz od razu – zamiast tego zapali się i choć ostatecznie ulegnie destrukcji, to znajdująca się w nim załoga będzie mieć szansę na przeżycie i dalszą walkę. Medycy mają teraz na wyposażeniu granat odłamkowy, a zwiadowcy minę przeciwpancerną TM-62.
Ponadto dodano moździerz M1937 82mm dla Powstańców i Milicji, 2B14 Podnos 82mm dla wojsk rosyjskich i M252 81mm dla armii USA. Oprócz tego ostatnia z wymienionych frakcji doczekała się pojazdu M-ATV MRAP Heavy Jeep, a Rosjanie otrzymali MT-LBM 6MA wyposażony w karabin KPVT 14.5mm. Inną ciekawą nowinką jest wprowadzenie systemu odpowiedzialnego za lot pocisku przy kontakcie z różnymi materiałami. Pisząc w skrócie – im większy kaliber, tym nabój będzie dłużej lecieć prosto i łatwiej przebije się przez przeszkody.
Z innych elementów warto wspomnieć o:
- benchmarku uruchamiającym się podczas pierwszego włączenia gry (można też odpalić go ręcznie);
- trybie Invasion, w którym strona atakująca musi zdobyć wszystkie flagi;
- zaktualizowanym systemie siatki mapy, który jest bardziej dynamiczny i spójny dla wszystkich warstw map;
- pasku „zdrowia” pojazdów;
- ulepszonym udźwiękowieniu;
- poprawie rozmaitych błędów (np. niedziałającej legendy mapy i wyświetlania nieprawidłowych reguł w danym trybie gry).
- Testujemy grę Squad - w spadkobiercy Project Reality strzela się na poważnie
- Oficjalna strona gry Squad