autor: Krzysztof Bartnik
Sprzedaż PSP na amerykańskim rynku w liczbach
Pomimo braku oficjalnych danych ze strony korporacji Sony, analitycy w Stanach Zjednoczonych pokusili się o sprawdzenie ilości sprzedanych egzemplarzy nowej, przenośnej konsoli PSP na tamtejszym rynku. Według ankiet przeprowadzonych wśród największych amerykańskich sprzedawców tej platformy, w pierwszym tygodniu po debiucie ów handheld trafił do rąk około 475-575 tysiąca osób.
Pomimo braku oficjalnych danych ze strony korporacji Sony, analitycy w Stanach Zjednoczonych pokusili się o sprawdzenie ilości sprzedanych egzemplarzy nowej, przenośnej konsoli PSP na tamtejszym rynku. Według ankiet przeprowadzonych wśród największych amerykańskich sprzedawców tej platformy, w pierwszym tygodniu po debiucie ów handheld trafił do rąk około 475-575 tysiąca osób.
Według pana PJ McNealy - pracownika American Technology Research, który podał powyższe dane – największe, „branżowe” sklepy w USA, tj. Gamestop i Electronics Boutique, wyprzedały już cały posiadany nakład PSP, jednak pozostałe firmy w stylu chociażby Toys R Us czy Circuit City wciąż posiadają konsolę w swoich magazynach.
Uczciwie trzeba przyznać, że te wyniki (przy około milionie egzemplarzy PSP wysłanych do sprzedaży, gdyż na tyle początkowo oszacowano rynkowe zapotrzebowanie) raczej nie spełniają oczekiwań Sony. Patrząc jednak z drugiej strony, w pierwszych siedmiu dniach po rozpoczęciu sprzedaży konsola Nintendo DS zanotowała podobny rezultat (około 500 tysięcy nabywców), a przecież miała niższą cenę...