autor: Marcin Skierski
Sprzedaż polskich magazynów branżowych w lutym 2013 roku
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił wyniki sprzedaży najbardziej popularnych magazynów branżowych w Polsce. Od kilku miesięcy na szczycie zestawienia znajduje się CD Action, który okazał się bezkonkurencyjny również w lutym 2013 roku.
W lutym bieżącego roku najlepiej sprzedającym się magazynem branżowym był CD Action. Tak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, który co miesiąc udostępnia wyniki sprzedaży najbardziej popularnych periodyków.
W lutym 2013 roku CD Action sprzedał się w liczbie 84 348 egzemplarzy, co jest wynikiem o 11,57% słabszym niż w lutym 2012 roku. Na drugim miejscu znalazł się PC Format, który trafił do rąk 63 865 konsumentów, tracąc aż 48,52% w stosunku do lutego 2012 roku. Na trzeciej pozycji uplasował się Komputer Świat z wynikiem 34 075 sprzedanych egzemplarzy (o 23,14% mniej niż w lutym 2012 roku).
Tytuł | Sprzedaż w lutym 2013 roku | Sprzedaż w lutym 2012 roku |
CD Action | 84 348 | 95 386 |
PC Format | 63 865 | 124 066 |
Komputer Świat | 34 075 | 44 331 |
PC World | 23 937 | 30 292 |
Chip | 18 052 | 24 326 |
Jak wygląda zestawienie sprzedaży magazynów branżowych w styczniu i lutym 2013 roku? Największym wzrostem (o 8,3%) z miesiąca na miesiąc może pochwalić się CD Action. Z kolei największą stratę (13,95%) odnotował PC Format. Nie przeszkodziło mu to jednak w utrzymaniu drugiego miejsca w zestawieniu. Stawkę od wielu miesięcy zamyka Chip (18 052 egzemplarze w lutym 2013 roku), którego regularnie wyprzedza PC World (23 937 zakupionych sztuk).
Tytuł | Sprzedaż w lutym 2013 roku | Sprzedaż w styczniu 2013 roku |
CD Action | 84 348 | 77 887 |
PC Format | 63 865 | 74 218 |
Komputer Świat | 34 075 | 35 020 |
PC World | 23 937 | 23 831 |
Chip | 18 052 | 19 818 |