futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 7 sierpnia 2007, 10:30

autor: Piotr Doroń

Sprzedaż PlayStation 3 z 80 GB dyskiem twardym oficjalnie rozpoczęta

Amerykańskie media poinformowały, że wczoraj, tj. 6 sierpnia, rozpoczęła się oficjalna sprzedaż nowego modelu konsoli PlayStation 3. Wersja wyposażona w dysk twardy o pojemności 60 GB zniknie ze sklepów najprawdopodobniej we wrześniu.

Amerykańskie media poinformowały, że wczoraj, tj. 6 sierpnia, rozpoczęła się oficjalna sprzedaż nowego modelu konsoli PlayStation 3. Wersja wyposażona w dysk twardy o pojemności 60 GB zniknie ze sklepów najprawdopodobniej we wrześniu.

Sprzedaż PlayStation 3 z 80 GB dyskiem twardym oficjalnie rozpoczęta - ilustracja #1

W skład nowego zestawu wchodzi konsola z 80 GB dyskiem oraz gra MotorStorm. Jego cenę ustalono na poziomie 599 dolarów. Z dziennikarskiego obowiązku informujemy Was, że nowy model PS3 zawitał także do sklepów kanadyjskich. Wcześniej mogli się z niego cieszyć mieszkańcy Korei Południowej. W internecie pojawiły się z kolei informacje, że być może już niedługo owa wersja PS3 zawita również do Japonii. W tym przypadku musimy jednak poczekać na oficjalne komentarze Sony.

Wersja z 80 GB dyskiem zastąpi na tamtejszych rynkach edycję z 60 GB, która od niedawna jest wyprzedawana po cenie o 100 dolarów niższej (499, zamiast 599). Wraz z wyczerpaniem zapasów magazynowych zniknie ona jednak ze sklepów. Z przewidywań Sony wynika, że dojdzie do tego jesienią – najpewniej jeszcze we wrześniu.

Już teraz jednak możemy stwierdzić, że kilka ostatnich decyzji japońskiego koncernu wpłynęło bardzo pozytywnie na sprzedaż PlayStation 3. Swoje przemyślenia na ten temat zamieściliśmy w przekrojowej wiadomości z 24 lipca (135% poprawa sprzedaży PlayStation 3 w Stanach Zjednoczonych - co dalej?). Już za kilka dni powinniśmy otrzymać potwierdzenie rewelacyjnego skoku sprzedaży PS3. Na drugą połowę tego miesiąca agencja NPD planuje bowiem publikację swojego zwyczajowego raportu, w którym przeanalizuje sytuację na amerykańskim rynku elektronicznej rozrywki w miesiącu lipcu.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej