Sprzedaż pism komputerowych spada; CD-Action nadal liderem
Według danych opublikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy, popularność pism komputerowych maleje. Lepszymi wynikami sprzedaży w 2014 roku, w porównaniu do poprzedniego, może się pochwalić jedynie miesięcznik Komputer Świat.
Nieciekawe wieści dla mediów papierowych o tematyce komputerowej płyną ze Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Według danych tej organizacji, opracowanych przez portal Wirtualne Media, w okresie od I do III kwartału bieżącego roku wśród pięciu wiodących pism tylko jedno zaliczyło wzrost średniej sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu w 2013 roku.
Tytuł | Średni nakład w 2014 | Średnia sprzedaż w 2014 | Średni nakład w 2013 | Średnia sprzedaż w 2013 |
CD-Action | 127 441 | 80 301 | 129 464 | 86 386 |
PC Format | 122 100 | 59 351 | 127 196 | 66 212 |
Komputer Świat | 51 206 | 32 492 | 59 113 | 30 843 |
Chip | 19 589 | 14 554 | 26 667 | 17 839 |
PC World | 21 622 | 12 051 | 37 333 | 21 467 |
Liderem wśród tradycyjnych mediów o tej tematyce pozostaje nadal poświęcone grom CD-Action, działające już od ponad osiemnastu lat. Jednak także ten miesięcznik zanotował spadek w liczbie sprzedawanych egzemplarzy: nabywców znajdowało średnio nieco ponad 80 tysięcy sztuk. W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku zniżkowy trend dotknął zresztą większość wiodących periodyków komputerowych, najmocniej zaś PC World, który w 2014 roku miał wyniki gorsze aż o 44 procent. Jedynym pismem, które ma obecnie lepsze wyniki sprzedaży niż dwanaście miesięcy temu, jest Komputer Świat, który mimo nieco mniejszego nakładu rozchodził się średnio w 32,5 tysiąca egzemplarzy. Drugie i czwarte miejsce w zestawieniu ZKDP, PC Format oraz Chip, zaliczyły spadki o odpowiednio 10,3 i 18,4 procent.
Tytuł | Nakład (wrzesień 2014) | Sprzedaż (wrzesień 2014) | Nakład (wrzesień 2013) | Sprzedaż (wrzesień 2013) |
CD-Action | 129 990 | 102 623 | 129 863 | 101 205 |
PC Format | 120 996 | 50 117 | 124 990 | 60 585 |
Komputer Świat | 51 984 | 41 153 | 52 976 | 27 211 |
Chip | 18 300 | 13 739 | 23 000 | 16 015 |
PC World | 18 500 | 10 949 | 32 000 | 20 088 |
Podobnie sytuacja przedstawia się także w udostępnionych statystykach dotyczących sprzedaży poszczególnych pism we wrześniu, tutaj jednak liderujące CD-Action zaliczyło minimalny wzrost o 1,4 procent. Dobrym wynikiem może się także pochwalić Komputer Świat, który rozszedł się w ponad 41 tysiącach egzemplarzy (w porównaniu do 27 tysięcy w roku minionym). Największy spadek po raz kolejny zaliczyło PC World, które przy prawie dwa razy mniejszym nakładzie (18,5 tysiąca) sprzedało się w niecałych 11 tysiącach sztuk.
- Oficjalna strona internetowa Związku Kontroli Dystrybucji Prasy
- Oficjalna strona internetowa miesięcznika CD-Action