Sprzedano niemal 2,5 miliona egzemplarzy Monument Valley
Firma ustwo opublikowała garść statystyk dotyczących Monument Valley – mobilnej gry logicznej, która odniosła niemały sukces. Oprócz informacji dotyczących sprzedaży i zysków dowiadujemy się np. w co pogrywali twórcy w trakcie prac nad grą.
Od ukazania się Monument Valley – gry logicznej od studia ustwo – na urządzenia z systemem iOS minęło dziewięć miesięcy (osiem w przypadku wersji na Androida). Produkcja okazała się sukcesem nie tylko artystycznym, ale i finansowym. Koszty zwróciły się twórcom już po tygodniu od premiery, a wisienką na torcie są nominacje do nagród Game Awards 2014 i D.I.C.E. Awards. Dlatego też warto przyjrzeć się statystykom, opublikowanym przez ustwo.
Z ujawnionych informacji wynika, że do 12 stycznia oficjalnie sprzedano prawie 2,5 miliona egzemplarzy gry, przy czym aż 70 procent z nich (ponad 1,74 miliona) rozeszło się za pośrednictwem systemu iOS. Znacznie gorzej wypadła sprzedaż Monument Valley na smartfony i tablety z Androidem – na platformie firmy Google sprzedało się niecałe 300 tysięcy egzemplarzy. Zdaje się to potwierdzać niedawną informację studia o ogromnej skali piractwa na Androidzie (według twórców jedynie 5 procent egzemplarzy na ten system zostało opłaconych). Do tego prawie 500 tysięcy sztuk rozeszło się poprzez sklep Amazon Appstore, przy czym około 400 tysięcy z nich to wersje darmowe. Fakt, że według dalszych danych Monument Valley zostało zainstalowane na ponad 10 milionach unikatowych urządzeń, zdaje się potwierdzać częste pobieranie pirackich wersji gry (choć trzeba zaznaczyć, że statystyki obejmują także instalowanie jednego egzemplarza na kilku urządzeniach).
Koniec końców, Monument Valley wraz z wydanym 8 listopada dodatkiem Forgotten Shores przyniósł studiu prawie 5,86 milionów dolarów przychodu, przy czym znów ogromna jego część (ponad 80 procent) pochodzi ze sprzedaży poprzez sklep iOS (Google Play wygenerowało niecałe 14 procent). Nie jest to zaskakujące, skoro już w dniu premiery w App Store, czyli 3 kwietnia produkcja przyniosła ponad 145 tysięcy dolarów zysku, co było zresztą najlepszym wynikiem w ciągu jednego dnia.
Wśród innych statystyk zwraca uwagę ukończenie Monument Valley przez 50 procent nabywców, co zważywszy na czas potrzebny do przejścia gry (poniżej dwóch godzin) zdaje się być dość słabym wynikiem. Pozostałe statystyki możecie zobaczyć na grafice poniżej.