autor: Marcin Kolasiński
Speed Kill System w PoP: Kindred Blades
Tematem wywiadu, jaki serwis Worthplaying.com przeprowadził z jednym z pracowników koncernu UbiSoft, było omówienie nowej cechy, którą twórcy Prince of Persia: Kindred Blades implementują do swojego dzieła.
Tematem wywiadu, jaki serwis Worthplaying.com przeprowadził z jednym z pracowników koncernu UbiSoft, było omówienie nowej cechy, którą twórcy Prince of Persia: Kindred Blades implementują do swojego dzieła.
Otóż najnowsza odsłona przygód Księcia ma być głównie kojarzona ze Speed Kill System, czyli zupełnie nową opcją, pozwalającą graczowi na unicestwianie wielu przeciwników jednym ciosem. Gracz nie musi oczywiście korzystać z nowego sposobu pozbywania się wrogów – producenci dadzą możliwość używania Free Form Fighting System, znanego z Warrior Within .
Speed Kill System służy do bezszelestnego i natychmiastowego eliminowania wrogów (jeden cios – jeden trup) zanim wykryją Księcia, zarówno poprzez nasłuchiwanie jego kroków, jak i standardowe ujrzenie intruza. Przeciwnicy, po zorientowaniu się, że przebywamy na ich terenie, będą wzywać posiłki, a wówczas Książe nie ma już możliwości skorzystania z innowacyjnego systemu i musi zmierzyć się z nimi w walce bezpośredniej.
Z systemu skorzysta również Dark Prince. Jednakże mechanizm działania tegoż ma się znacząco różnić, bowiem obie postacie zostały stworzone na zasadzie kontrastu. Książe korzystając z systemu posługuje się bronią o nazwie Dagger of Time, zaś Dark Prince używa Daggertail’a.
Jak mówią twórcy, omawiany system wymaga przede wszystkim odpowiedniego wyczucia czasu i refleksu, ale rekompensuje to znakomitą grywalnością. Bowiem sam Prince of Persia: Kindred Blades ma być grą, której akcja rozgrywa się w bardzo szybkim tempie.