Po 18 latach Prince of Persia: The Two Thrones na PC zostało naprawione przez fana [Aktualizacja: wersja dla PoP: Warrior Within]
Przez 18 lat firma Ubisoft nie pofatygowała się naprawić pecetowej wersji Prince of Persia: The Two Thrones. Teraz wyręczył ją w tym uparty fan.
Aktualizacja – mod ma wersję dla PoP: Warrior Within
Mod naprawiający Prince of Persia: The Two Thrones spotkał się z tak ciepłym przyjęciem, że gracze zaczeli prosić autora o opracowanie analogicznego projektu dla Prince of Persia: Warrior Within. Autor przychylił się do tej prośby:
Modyfikacja oferuje wiele ulepszeń:
- Poprawiono działanie myszki (usunięto martwe strefy myszy i niektóre wadliwe funkcje akceleracji)
- Usunięto blokady kamery podczas biegu.
- Naprawiono prędkość kamery na osi Y.
- Zaimplementowano limit 100 klatek na sekundę, aby naprawić desynchronizację dźwięku (z jakiegoś powodu 60fps jest zepsute, ale na 100fps gra działa dobrze).
- Dorzucono do tego opracowane przez innych autorów poprawki dodające wsparcie dla rozdzielczości szerokoekranowych.
Poprzednia wersja artykułu (2.06.2023)
Przed laty Ubisoft miało paskudny zwyczaj traktowania pecetów po macoszemu, jeśli chodzi o Księcia Persji. Najbardziej niesławnym tego przykładem jest niewydanie na PC dodatku Epilogue, zawierającego zakończenie historii Prince of Persia. Na zmianę tego nie mamy już co liczyć, ale za to dzięki upartemu fanowi do przeszłości odeszła właśnie inna skaza na pecetowej historii serii w postaci skopanej konwersji Prince of Persia: The Two Thrones.
Przez prawie 18 lat, jakie minęły od premiery tej gry, Ubisoft nie pokusił się o naprawienie problemów wydania PC. Dawid Freeman, fan gry, postanowił, że zrobi to sam, a efektem jego prac jest projekt o nazwie The Unofficial Patch.
- Przede wszystkim mod gruntownie przerabia działanie kamery w grze. Ten aspekt pecetowego wydania wołał o pomstę do nieba. Z modyfikacją sterowanie kamerą myszką zostaje gruntownie ulepszone. Tzw. martwą strefę ograniczono do minimum, dzięki czemu gra reaguje nawet na delikatne ruchy.
- Usunięto także denerwujące autocentrowanie kamery w wielu sekwencjach oraz zwiększono szybkość jej obracania.
- Wprowadzono także inne ulepszenia – zwiększono szerokość pola widzenia tak, aby odpowiadała tej z wersji gry na konsolę Xbox.
- Poprawiono również ustawienia kontrastu i jasności.
- Usunięto zepsuty antyaliasing.
- Wprowadzono limit 60 klatek na sekundę (gra się psuje, jeśli silnik działa ze znacznie większą liczbą fps-ów, co jest częstym problemem na współczesnych pecetach).
Aby The Unofficial Patch mógł pełnić rolę kompletnej fanowskiej aktualizacji naprawiającej wszystkie problemy gry, autor dorzucił do projektu także modyfikacje innych twórców. Dzięki temu zyskujemy:
- silnik działający w oparciu o DirectX 11 (stało się to możliwe dzięki DgVoodoo);
- prawidłowo działający antyaliasing (4xMSAA);
- przywrócenie efektów krwi podczas walki;
- prawidłową obsługę ekranów o proporcjach 16:9;
- poprawki błędów wizualnych (np. mgły i poświaty);
- naprawiony interfejs użytkownika.
Autor poprawił co tylko mógł. Niektórych rzeczy nie był w stanie zmienić bez dostępu do kodu źródłowego, ale ogólnie The Unofficial Patch stanowi pozycję obowiązkową dla osób, które dzisiaj chcą zagrać w Prince of Persia: The Two Thrones.
W przyszłości twórca rozważa opracowanie lepszych tekstur, choć w tym wypadku ma problemy techniczną realizacją tego pomysłu i szuka osoby, która pomoże przepakować pliki gry pod tym kątem.
- Prince of Persia: The Two Thrones – The Unofficial Patch – pobierz mod
- Prince of Persia: Dwa Trony – recenzja gry
- Prince of Persia: Dwa Trony – poradnik do gry