autor: Tomasz Pyzioł
Specjalny engine 3D do gier massive multiplayer online
Kalifornijska firma Zona opracowała engine 3D przeznaczony specjalnie do serwerów gier sieciowych, zwany Terazona, umożliwiający rozgrywkę ponad 32 tys. graczy jednocześnie. Dotychczasowe silniki 3D gier massive multiplayer online (Everquest, Asheron’s Call) z trudem radziły sobie z 6 tys. graczy na serwerze.
Kalifornijska firma Zona opracowała engine 3D przeznaczony specjalnie do serwerów gier sieciowych, zwany Terazona, umożliwiający rozgrywkę ponad 32 tys. graczy jednocześnie. Dotychczasowe silniki 3D gier massive multiplayer online (Everquest, Asheron’s Call) z trudem radziły sobie z 6 tys. graczy na serwerze.
W porównaniu ze istniejącymi rozwiązaniami Terazona posiada wiele zaawansowanych opcji i możliwości, charakteryzując się wysoką stabilnością i tolerancją na błędy, oraz co istotne, może być uruchomiony na każdym systemie operacyjnym w dowolnej konfiguracji sprzętowej. Dodatkowo engine ten łatwo można adaptować na różne platformy, poczynając od PC, PlayStation 2 CameCube czy Xbox. To już drugie po platformie sprzętowej VAST, o czym informowaliśmy wcześniej, rozwiązanie wspierające rynek masynych gier sieciowych.