autor: Marek Grochowski
Spadek zainteresowania grami muzycznymi, Viacom notuje mniejsze zyski
Gry muzyczne sprzedają się znacznie gorzej niż rok temu, co nie musi wiązać się ściśle z globalnym kryzysem finansowym. Przed tygodniem analitycy opublikowali wyniki sprzedaży serii Rock Band i konkurencyjnego Guitar Hero w okresie luty-czerwiec 2009. Pierwszy z cyklów przyniósł aż 67% mniejsze zyski niż w 2008 r. Drugi poradził sobie nieco lepiej, notując spadek o 34%.
Gry muzyczne sprzedają się znacznie gorzej niż rok temu, co nie musi wiązać się ściśle z globalnym kryzysem finansowym. Przed tygodniem analitycy opublikowali wyniki sprzedaży serii Rock Band i konkurencyjnego Guitar Hero w okresie luty-czerwiec 2009. Pierwszy z cyklów przyniósł aż 67% mniejsze zyski niż w 2008 r. Drugi poradził sobie nieco lepiej, notując spadek o 34%.
Koncern Viacom, właściciel spółki Media Networks (mającej w posiadaniu grupę MTV Games i prawa do wydawania gier z serii Rock Band) potwierdził tę tendencję, ujawniając dziś swoje wyniki finansowe za drugi kwartał bieżącego roku. Okazały się one poniżej oczekiwań.
Przychody Viacomu spadły o 14 procent w stosunku do okresu kwiecień-czerwiec ubiegłego roku i wyniosły 3,3 mld dolarów, z czego niecałe dwa miliardy (spadek o 8 procent) wygenerowało Media Networks. Firma ta przyniosła tylko 671 milionów dolarów zysku operacyjnego, czyli 12 procent mniej niż rok temu. Według szefów spółki na słabsze wyniki złożył się m.in. spadek aktywności ze strony reklamodawców i obniżone zainteresowanie marką Rock Band.
Możliwe więc, że rynek muzycznych zręcznościówek uległ nasyceniu i ich wydawcy będą musieli mocno się natrudzić, by skusić klientów do zakupu kolejnych części serii. Najnowsze odsłony tytułów z logiem MTV (The Beatles: Rock Band) i Activision Blizzard (Guitar Hero 5) trafią do sklepów na początku jesieni.