Space Hulk: Deathwing z datą premiery wersji PC
Firma Focus Home Interactive ujawniła datę premiery Space Hulk: Deathwing. Pierwszoosobowa strzelanka w uniwersum Warhammera 40,000 autorstwa Streum on Studio zadebiutuje 9 grudnia. Posiadaczom konsol przyjdzie poczekać do przyszłego roku.
Członkowie Streum on Studio jak dotąd nie rozpieszczali nas nadmiarem informacji na temat Space Hulk: Deathwing – kooperacyjnej strzelanki w uniwersum Warhammer 40,000. Co prawda, kolejne materiały ujawniały względnie sporo informacji, ale pojawiały się dość rzadko. Dość wspomnieć, że w tym roku jedynie trzy razy mogliśmy obejrzeć nowe filmiki z gry – ostatni raz miesiąc temu. Ponadto dotychczas nie podano daty premiery, która przecież miała odbyć się jeszcze w tym roku. Dziś jednak firma Focus Home Interactive, wydawca gry, podzieliła się czwartym zwiastunem, przy okazji ujawniając termin debiutu tej produkcji. Space Hulk: Deathwing ukaże się na PC 9 grudnia, natomiast na konsolach pojawi się w przyszłym roku.
Nowy filmik zdradził co nieco na temat samej gry, przede wszystkim przedstawiając tło fabularne produkcji. Akcja gry zawiązuje się w momencie, gdy w jednym z systemów planetarnych kontrolowanych przez Imperium ludzkości ze Spaczni wyłania się Space Hulk – ogromna masa kosmicznego złomu. Obiekt zostaje ochrzczony imieniem Olethros (imię greckiego bóstwa, utożsamianego ze zniszczeniem, śmiercią itp.), a elitarny oddział Kosmicznych Marines z zakonu Mrocznych Aniołów – tytułowy Deathwing – rozpoczyna badanie statku w związku z tajemniczym błaganiem o pomoc. Gdy grupa zwiadowcza znika bez śladu, ekipa poszukiwawcza z kronikarzem wyrusza, by odnaleźć swoich Braci.
Zwiastun utwierdza w przekonaniu, że twórcy poważnie podchodzą do uniwersum 41. tysiąclecia. Wszystkie pomieszczenia, korytarze czy też statki wchodzące w skład Space Hulka zostały stworzone od podstaw. Dzięki temu będą zupełnie unikatowe i niezwykle szczegółowe, a każda z tych lokacji będzie miała własną historię, pozwalając graczom na zapoznanie się z różnymi aspektami wszechświata Warhammer 40,000. Ponownie zapewniono, że fabuła – tworzona we współpracy z Gavinem „Gavem” Thorpem, autorem uznanych opowiadań z Dark Angels w roli głównej – będzie obfitowała w zwroty akcji i easter eggi.
Również w rozgrywce ma być widoczne wierne trzymanie się realiów uniwersum. Obcy – zarówno genokrady, jak i hybrydy – będą występowali w wielu odmianach, różniących się posiadanymi cechami oraz umiejętnościami specjalnymi. Co więcej, wrogowie będą obdarzeni dwoma rodzajami inteligencji: indywidualną dla każdego osobnika oraz grupową. Ta ostatnia ma imitować zbiorową świadomość obcych, pozwalając wrogim hordom na zmianę strategii w zależności od ich liczby oraz sytuacji na polu walki. Natomiast gracze otrzymają pokaźny arsenał, pozwalający rąbać, podpalać i ostrzeliwać wrogów na różne sposoby (więcej na ten temat zdradzono przy okazji poprzedniego zwiastuna). Znajdzie się też uzbrojenie pochodzące z relikwiarzy, takich jak wspomniane w filmiku działo plazmowe Włócznia Callibanu (Calliban’s Spear) czy też pistolet bolterowy znany jako Redemption Storm Bolter.