autor: Szymon Liebert
Sony zaskoczone słabym wsparciem wydawców dla PlayStation Vita
Szef Sony Worldwide Studios przyznał, że firmę zaskoczyło słabsze wsparcie dla deweloperów zewnętrznych dla PlayStation Vita po premierze konsoli. Koncern wie, co należy zrobić, aby zmienić taką sytuację.
Shuhei Yoshida, prezes Sony Worldwide Studios, przyznał, że firmę zaskoczyło słabe wsparcie partnerów zewnętrznych dla PlayStation Vita. Yoshida upatruje przyczyn takiego stanu rzeczy w rosnącej konkurencji ze strony nowych, mobilnych platform oraz ograniczonych środków wydawców. Dzisiaj koncern nie może już liczyć na gwarantowane zainteresowanie branży nową platformą, jak miało to miejsce jeszcze kilka lat temu.
„Rzeczą, która nas zaskoczyła i rozczarowała jest niższa liczba zewnętrznych firm decydujących się na wsparcie konsoli po jej premierze” – przyznał Yoshida w rozmowie z serwisem Gamasutra. Duża konkurencja na rynku mobilnym oznacza, że wydawcy mają mnóstwo możliwości. Z tego względu, Sony nie może zakładać z góry, że zainteresują się nową platformą. „Zdobycie wsparcia jakiego chcemy jest wyzwaniem” – stwierdził Yoshida.
Oczywiście prezes globalnego oddziału koncernu nie zamierza się poddawać. Zdaniem Yoshidy, PlayStation Vita to świetna platforma, która potrzebuje kilku rzeczy. Przede wszystkim, Sony musi określić jej charakter i pokazać, jakie gry sprzedają się na niej najlepiej. Potrzeba też poszerzyć bazę użytkowników. Jeśli uda się spełnić te warunki, zewnętrzni deweloperzy i wydawcy na pewno będą mieli powody, aby wzbogacić katalog gier Vity.