futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 20 sierpnia 2011, 13:06

autor: Jakub Wencel

Sony wyjaśnia, dlaczego cross-game chat nigdy nie pojawi się w PlayStation 3

Wprowadzenie zewnętrznego czata, który pozwalałby użytkowników na komunikację podczas korzystania z różnych gier (tzw. cross-game chat), od lat było postulowane przez użytkowników PlayStation 3. Przedstawiciele Sony odnieśli się w końcu do całej sprawy.

Wprowadzenie zewnętrznego czata, który pozwalałby użytkownikom na komunikację podczas korzystania z różnych gier (tzw. cross-game chat), od lat było postulowane przez użytkowników PlayStation 3. Sony postanowiło w końcu odnieść się do pytań o możliwość implementacji takiej funkcjonalności. Niestety – zdaniem przedstawicieli japońskiego koncernu jest to technicznie nie do wykonania.

Wina leży po stronie ograniczonej ilości pamięci RAM i sposobu, w jaki konsola nią zarządza. Każda uruchomiona gra uzyskuje od razu po uruchomieniu bezwzględny priorytet w korzystaniu ze sprzętowych zasobów PlayStation 3. Pozostała, wolna ilość pamięci RAM jest ponoć tak mała, że nie wystarczyłaby nawet do stabilnego działania zewnętrznego czatu. Niestety, jak twierdzi prezes Sony Worldwide Studios, Shuhei Yoshida, nie jest to kwestia, którą można by było rozwiązać w którejś z następnych aktualizacji firmware’u konsoli.

Sony wyjaśnia, dlaczego cross-game chat nigdy nie pojawi się w PlayStation 3 - ilustracja #1

Kiedy gra zarezerwuje pamięć RAM, robi to na stałe” – wyjaśnia Yoshida. – „Nie jest możliwe, żeby odzyskać tak raz przypisane zasoby. Gra musi używać swojej własnej pamięci, żeby zapewnić działanie swojego wewnętrznego czatu. Każda produkcja oferuje taki sposób komunikacji pomiędzy graczami. Należy to jednak do zadań samego programu. Taka funkcjonalność nie jest w żaden sposób zależna od systemu operacyjnego. […]”

Warto przypomnieć, że najnowsza przenośna konsola Sony dysponować będzie aż 512 megabajtami pamięci RAM i dodatkowymi 128 MB VRAM. Jest to większa ilość niż ta, którą dysponuje PlayStation 3 (wyposażone w 256 MB RAM i 256 MB VRAM). Przedstawiciele japońskiego koncernu potwierdzili, że zewnętrzny czat pojawi się w PlayStation Vita, dementując niedawno również pogłoski o zmniejszeniu ilości pamięci operacyjnej o połowę.