autor: Mateusz Kądziołka
Sony wprowadza mikropłatności w DC Universe Online
DC Universe Online – osadzona w świecie komiksów firmy DC Comics gra MMO – doczekała się Targowiska (Marketplace), na którym możemy kupić wirtualne przedmioty za prawdziwą gotówkę. Tym samym, jest to najprawdopodobniej pierwszy krok do zmiany systemu finansowania gry z tradycyjnego abonamentu, na utrzymywanie się z mikropłatności.
DC Universe Online – osadzona w świecie komiksów firmy DC Comics gra MMO – doczekała się Targowiska (Marketplace), na którym możemy kupić wirtualne przedmioty za prawdziwą gotówkę. Tym samym, jest to najprawdopodobniej pierwszy krok do zmiany systemu finansowania gry z tradycyjnego abonamentu, na utrzymywanie się z mikropłatności.
Dostęp do Targowiska ma każdy z graczy poprzez PDA. Wirtualne dobra możemy kupić za prawdziwą gotówkę. Dokładny opis całego procesu znajduje się na oficjalnej stronie gry.
W ofercie Targowiska znajdują się aktualnie tylko dwa przedmioty. Proto Repair-Bots, czyli roboty pozwalające nam na naprawę ekwipunku w dowolnym momencie, oraz Vault Tickets (sprzedawane pojedynczo lub w pakietach po pięć sztuk), czyli specjalne przepustki umożliwiające nam dodatkową wizytę w instancji Vault, gdzie możemy zdobyć unikalne nagrody.
Firma Sony nie ujawniła, jak zamierza rozwijać ideę Targowiska. Niemniej jednak, nauczeni doświadczeniem możemy śmiało przypuszczać, że wprowadzenie mikropłatności do gry MMO jest pierwszym krokiem na drodze do zmiany modelu finansowania gry. To z kolei wcale nie musi oznaczać spadku popularności gry lub przychodów przez nią generowanych. Dungeons & Dragons Online wydaje się być tego świetnym przykładem.