autor: Szymon Liebert
Sony straciło 889 milionów dolarów na marce PlayStation
Firma Sony ogłosiła wyniki finansowe dla minionego roku biznesowego, zakończonego kilka tygodni temu (31 marca). Dywizja koncernu poświęcona PlayStation odnotowała stratę 889 milionów dolarów, co oznacza pewną poprawę (o 10.2%) w porównaniu z rokiem wcześniejszym. PlayStation 3 sprzedawała się lepiej, ale zmalało zainteresowanie PS2 i PSP.
Firma Sony ogłosiła wyniki finansowe dla minionego roku biznesowego, zakończonego kilka tygodni temu (31 marca). Dywizja koncernu poświęcona PlayStation odnotowała stratę 889 milionów dolarów, co oznacza pewną poprawę (o 10.2%) w porównaniu z rokiem wcześniejszym. PlayStation 3 sprzedawała się lepiej, ale zmalało zainteresowanie PS2 i PSP.
Konsola PlayStation 3 sprzedała się w ubiegłym roku finansowym w nakładzie 13 milionów egzemplarzy, a więc o niemal 3 miliony lepiej niż we wcześniejszym roku fiskalnym. Podobnie było z oprogramowaniem na tę platformę, które osiągnęło nakład większy o 11.6 miliona egzemplarzy (w sumie sprzedano 115.3 milionów egzemplarzy gier i programów).
Spadek zainteresowania PlayStation 2 i PSP sygnalizowaliśmy wcześniej. Przenośna konsola koncernu sprzedała się gorzej o 4.2 miliona egzemplarzy (9.9 miliona), a PS2 o 600 tysięcy egzemplarzy (7.9 miliona). Oznacza to słabszą sprzedaż gier – posiadacze PSP kupili o 6 milionów pudełek mniej (spadek z 50.3 miliona do 44.4 miliona), a rynek PS2 skurczył się aż o 50 milionów sprzedanych egzemplarzy (z 83.5 miliona do 35.7 miliona).
Spadek zainteresowania dwoma starszymi konsolami został zamortyzowany dzięki obniżeniu kosztów produkcji rosnącej w siłę PlayStation 3. Cały koncern Sony stracił 437 milionów dolarów, co mimo wszystko jest poprawą (rok wcześniej odnotowano stratę miliarda dolarów). Firma przewiduje, że sytuacja PS2 i PSP się ustabilizuje, a sukces zapewni linia telewizorów 3D.