Sony przedstawia szczegóły nowej strategii PSP
Firma Sony przekazała za pośrednictwem serwisu Develop-Online.net szczegóły na temat nowej strategii rozwoju marki PSP. Według niej nacisk powinien zostać położony na produkcję gier przeznaczonych do cyfrowej dystrybucji oraz skrócenie procesów wydłużających proces wydawniczy.
Firma Sony przekazała za pośrednictwem serwisu Develop szczegóły na temat nowej strategii rozwoju marki PSP. Według niej nacisk powinien zostać położony na produkcję gier przeznaczonych do cyfrowej dystrybucji oraz skrócenie działań wydłużających do tej pory proces wydawniczy.
Ma w tym pomóc nie tylko obniżka ceny dev-kitów PSP (urządzeń, dzięki którym możliwa jest produkcja gier na przenośną konsolę japońskiego koncernu), która sięgnie 80%, ale również skrócenie procesu sprawdzania gier pod kątem jakości do niezbędnego minimum oraz obniżenie poziomu cenowego na nowe gry.
Nowa strategia powstaje pod kątem PSP Go – nowej wersji przenośnej konsoli Sony.
Ostatnia informacja powinna ucieszyć graczy – wszystko wskazuje na to, że ceny na poziomie kilku dolarów będą czymś często spotykanym w przypadku PlayStation Store i produkcji wydawanych na PSP (w domyśle PSP Go, nowy model platformy, pozbawiony napędu, posiadający za to więcej pamięci wewnętrznej do przechowywania danych).
Aktualnie nad grami i aplikacjami powstającymi z myślą o specjalnym, odseparowanym fragmencie PS Store przeznaczonym dla PSP pracuje około pięćdziesięciu firm. Wśród nich znalazły się także studia znane z aktywnego działania na rynku iPhone’a. Mamy tu na myśli ekipy Subatomic Studios (znani z gry Fieldrunners), CandyStand, hinduskiego Gameshastra oraz Creat. Działalność Sony na tym polu ma oczywiście ułatwić jej odzyskanie klientów utraconych na rzecz urządzeń koncernu Apple.
Japońska firma nie zamierza jednak pójść całkowicie w kierunku otwarcia platformy (ruch ten spowodował prawdziwy boom w przypadku iPhone’a i iPod Touch, na które powstało już ponad 13 tysięcy gier). Stąd też dev-kity pozostaną płatne, lecz na szczęście nie będą już tak drogie, jak do tej pory. Z pewnością zachęci to kolejne studia deweloperskie do zainwestowania w PSP i rozpoczęcia produkcji gier na tę platformę.
Czy takowe działania przyniosą spodziewany efekt? Trzeba przyznać, że kwestia drogich dev-kitów była niezwykle drażliwa i w wielu przypadkach stanowiła skuteczną barierę dla deweloperów. Ograniczenie jej powinno zwiększyć ich zainteresowanie PSP. Wielomilionowa baza klientów nie jest przecież czymś, obok czego można przejść obojętnie. Z kolei graczy powinna ucieszyć informacja o obniżce minimalnego poziomu cenowego. Z pewnością w większości przypadków nadany on zostanie prostym grom, lecz przecież także wśród nich przytrafiają się perełki. Decyzje Sony wydają się byś więc ze wszech miar słuszne. Wszystko jednak zweryfikuje reakcja rynku. Przypominamy, że PSP Go wystartuje najpewniej w październiku bieżącego roku. Także wtedy nowa strategia Sony powinna wkroczyć w decydującą fazę.