Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 kwietnia 2022, 12:08

Edytor poziomów w Songs of Conquest zachwyci fanów Heroes

Inspirowana Heroes of Might & Magic gra Songs of Conquest zapowiada się dobrze, a apetyt graczy dodatkowo rozbudzają prezentacje edytora poziomów, który da fanom spore pole do popisu.

Songs of Conquest ma być takimi Herosami, o jakich marzą fani klasycznych, dwuwymiarowych odsłon serii. Jednak oprócz zawartości przygotowanej przez szwedzkie studio Lavapotion, gra zaoferuje jeszcze jedną atrakcję – rozbudowany edytor, który pokrótce pokazano na nowym materiale.

Nie jest to pierwsza okazja do zobaczenia edytora w akcji. Wcześniej omówiono go w listopadowym odcinku dziennika dewelopera, który zamieszczono w serwisie YouTube. Więcej zdradzono też w kolejnych materiałach udostępnionych przez studio Lavapotion. Trzeba jednak zaznaczyć, iż w tych filmikach skupiono się na wykorzystaniu tych narzędzi z perspektywy dewelopera, choć wiemy już, że edytor zostanie udostępniony nabywcom wraz z grą.

W nowym filmiku twórca nie wdaje się w szczegóły – raczej skupia się na tym, jak łatwy w obsłudze jest edytor Songs of Conquest. Postawienie drzew, budynków i jednostek, zmiana oświetlenia w danym punkcie, wzniesienie gór etc. – wszystko to ma być proste do wykonania. Do wyboru będzie pięć rozmiarów map (od małych (46x46 pól) do ogromnych (256x256)), jak również mnóstwo rozmaitych ustawień.

Co się tyczy sposobu udostępniania dzieł stworzonych w edytorze, dla twórców nadal jest to otwarta kwestia. Deweloper rozważa skorzystanie z serwisu Mod.io, który oferuje m.in. wsparcie międzyplatformowe. Na razie nie podjęto ostatecznej decyzji w tej sprawie. To samo dotyczy możliwości gry na losowo generowanych mapach, którą to funkcję twórcy „mają nadzieję” udostępnić po premierze.

Songs of Conquest ukaże się 10 maja, choć tylko we Wczesnym dostępie Steama. Na debiut pełen wersji poczekamy mniej więcej rok.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej