autor: Radosław Grabowski
Solid Snake taktyczny i na dodatek turowy
Wiemy już, że mieszkańcy Starego Kontynentu będą mogli kupować Metal Gear Solid 3: Snake Eater dla PS2 od 4 marca 2005. Edycja europejska ma być wzbogacona przez firmę Konami w stosunku do wersji japońskiej i amerykańskiej. Kilka tygodni później powinniśmy ujrzeć inną grę, w której wystąpi Solid Snake. Mowa o Metal Gear Acid dla mobilnego systemu PSP. Developerzy sypnęli garścią nowych szczegółów.
Wiemy już, że mieszkańcy Starego Kontynentu będą mogli kupować Metal Gear Solid 3: Snake Eater dla PS2 od 4 marca 2005. Edycja europejska ma być wzbogacona przez firmę Konami w stosunku do wersji japońskiej i amerykańskiej. Kilka tygodni później powinniśmy ujrzeć inną grę, w której wystąpi Solid Snake. Mowa o Metal Gear Acid dla mobilnego systemu PSP. Developerzy sypnęli garścią nowych szczegółów.
W odróżnieniu od pozostałych produktów z kultowej serii Metal Gear, niniejsza kieszonkowa pozycja zaoferuje nam taktyczną zabawę w konwencji turowej z wykorzystaniem specjalnych kart. Te ostatnie będą zbierane w trakcie rozgrywki i umożliwią bohaterom (oprócz wspomnianego „Węża” również m.in. nigdzie nie pokazywana dotąd kobieta) podejmowanie określonych działań (np. używanie rozmaitych typów broni i bezszelestne przekradanie się na tyły wroga).
Fabuła przeniesie nas do roku 2016, a konkretnie na Wyspę Lobito (część terytorium fikcyjnej południowoafrykańskiej Republiki Tejan). Natomiast w roli oponentów wystąpią złowrodzy terroryści, porywający niewinnych cywilów. Akcja ma składać się z szeregu odrębnych etapów – po ukończeniu każdej sekcji wyświetli się precyzyjne podsumowanie (ilość wywołanych alarmów, oddane strzały itp.), determinujące liczbę przyznawanych punktów.
Rzecz jasna twórcy Metal Gear Acid nie zapomną o nastrojowych scenkach przerywnikowych i trójwymiarowej oprawie graficznej, charakteryzującej się wysoką jakością wykonania. Niesamowitą atmosferę spotęguje perfekcyjna ścieżka muzyczna, skomponowana specjalnie na tę okazję.