Soldat 2 - kontynuacja polskiego hitu gruntownie przebudowana
Soldat 2 został całkowicie przerobiony. Twórca chwali się zmianami wprowadzonymi do gry.
Kultowy Soldat robił furorę w kafejkach internetowych na początku lat dwutysięcznych. Druga odsłona tej gry trafiła do wczesnego dostępu 18 lat później, czyli w roku 2020, a po dwóch latach od jej premiery w early accessie twórca wypuścił potężną aktualizację. Zmienia ona bardzo wiele mechanik, dodaje nowe mapy, funkcje w lobby i ogólnie znacząco przemodelowuje tytuł.
„Wszystko przerobione” – Soldat 2 na nowo
Michał Marcinkowski, twórca pierwszego Soldata i założyciel studia Transhuman Design, napisał we wpisie dotyczącym aktualizacji Soldat 2, że udało się „przerobić dosłownie wszystko”. Przeglądając listę zmian i oglądając dołączony zapis rozgrywki, trudno oprzeć się wrażeniu, że gra faktycznie znacząco się zmieniła.
- Przemodelowano stare mapy i dodano nowe.
- Poprawiono fizykę zachowania pędu podczas biegania i lotu. Gracze mogą jeszcze skuteczniej wykorzystywać przewroty i salta, a także korzystać z tzw. „lotu supermana”, który umożliwia szybszy przelot i odrzut przeciwnika po zderzeniu się z nim.
- Lobby usprawniono w taki sposób, aby gracze mogli głosować na mapę lub tryb rozgrywki.
- Przerobiono menu – od teraz wygląda ono inaczej i pojawiają się w nim newsy na temat gry.
- Dodano matchmaking, rankingi i statystyki.
- Zmieniono mechaniki dotyczące trybów deathmatch oraz deathmatch drużynowy. Występuje w nich ograniczona ilość amunicji, możliwość zbierania broni na mapie, a także dedykowane spawnpointy dla zdrowia, amunicji i granatów. Gracze nadal mogą jednak korzystać z klasycznego deathmatchu ze starymi regułami.
- Przeprowadzono optymalizację, co zaowocowało większą liczbą klatek na sekundę i płynniejszą rozgrywką.
- Dodano nowe bronie.
Jaka przyszłość rysuje się przed Soldat 2?
Twórca nie osiada na laurach i doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że Soldat 2 nadal wymaga usprawnień. Jego zdaniem wielu ulepszeń i poprawek potrzebują mecze rankingowe i statystyki, a w przyszłości wprowadzone zostaną kolejne bronie i mapy. Autor podziękował fanom za wsparcie, pisząc:
Tworzyłem tę łatkę przez 14 miesięcy. Nie byłoby to jednak możliwe bez niezwykle pomocnego i pozytywnego zespołu złożonego z członków społeczności. Mam wrażenie, że poprzednie wersje były robione przeze mnie, a ta jest wspólnym wysiłkiem wielu wspaniałych osób (niestety zbyt wielu, by ich wymienić, ale wiecie, o kim mowa).