Sniper Ghost Warrior Contracts zapowiedziane
Firma CI Games zapowiedziała Sniper: Ghost Warrior Contracts - czwartą odsłonę snajperskiego cyklu rodzimych FPS-ów. Gra zrezygnuje z otwartego świata, oferując w zamian większą swobodę w ramach misji. Tytuł zadebiutuje w 2019 roku na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One.
Ledwie parę dni temu pojawiły się pogłoski na temat nowej odsłony serii Sniper: Ghost Warrior, a już doczekaliśmy się oficjalnej zapowiedzi. Firma CI Games ujawniła, że Sniper: Ghost Warrior Contracts będzie pełnoprawną odsłoną cyklu i ukaże się w 2019 roku na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Co więcej, firma podzieliła się garścią informacji na temat nadchodzącej produkcji.
Jeśli wierzyć ogłoszeniu na oficjalnej stronie CI Games, firma wyciągnęła wnioski z produkcji Sniper: Ghost Warrior 3. Marek Tymiński, prezes firmy, otwarcie stwierdził, że zespół deweloperski miał zbyt wielkie ambicje, co było główną przyczyną porażki trzeciego Snipera. Dlatego czwarta odsłona będzie częściowo powrotem do formuły dwóch pierwszych części. „Częściowo”, bo choć zrezygnowano z w pełni otwartego świata, to misje w Sniper: Ghost Warrior Contracts będą miały sandboksową strukturę. W praktyce oznacza to, że gracze otrzymają jasno określony cel, ale będą mogli zrealizować go na wiele sposobów (w angielskiej wersji komunikatu mowa wręcz o setkach metod eliminacji celów). Pomogą w tym m.in. projekty map, mające dawać sporo możliwości kreatywnym graczom oraz zagrożenia środowiskowe. Dzięki temu gra ma oferować bardziej taktyczne i skupione doświadczenie niż poprzedniczka.
Ciekawostką jest system kontraktów, aczkolwiek ogłoszenie nie rozwodzi się nad nim zbytnio. W trybie single player (tak, gra zaoferuje też rozgrywki wieloosobowe) każda misja będzie miała cel główny, nagradzany z góry określoną kwotą, oraz poboczne, których wypełnienie pozwoli na zyskanie premii. Każdy kontrakt będzie można powtarzać wielokrotnie, by zarobić więcej gotówki oraz wypróbować różne sposoby ukończenia zadania.
Reszta obietnic skupia się na elementach, za które Sniper: Ghost Warrior 3 zebrało cięgi od graczy i recenzentów. Otrzymamy więc tytuł zoptymalizowany i stabilny oraz krótkie (krótsze?) czasy ładowania. Trudno powiedzieć, czy sprawdzą się te zapewnienia, niemniej Tymiński zwraca uwagę na istotną kwestię. W przypadku trójki zespół robił wszystko od zera, teraz zaś twórcy skorzystają z rozwiązań opracowanych na rzecz tamtej produkcji. Ma to dać więcej czasu na tworzenie zawartości, a także dopracowanie techniczne Sniper: Ghost Warrior Contracts.