autor: Grzegorz Ferenc
Śmierć w grze War Z będzie się wiązać z utratą przedmiotów
Przedstawiciel studia Hammerpoint Interactive zapowiedział, że śmierć w grze MMO War Z będzie oznaczała utratę wszystkich przedmiotów. Dotyczy to także tych zakupionych w ramach mikrotransakcji. Takie rozwiązanie ma promować realizm i ostrożność u graczy.
W wywiadzie dla serwisu Gaming Blend Alex Josef, szef działu PR w studio Hammerpoint Interactive, wypowiedział się na temat procesu tworzenia gry MMO w konwencji apokalipsy zombie War Z oraz niektórych elementów rozgrywki, jakie zostaną zaimplementowane w tytule. Większość z podanych przez niego wiadomości odpowiada informacjom, jakie poznaliśmy w momencie zapowiedzi gry oraz z wypowiedzi innego z twórców, Sergeya Titova.
Na uwagę zasługuje jednak zapowiedź utraty całego ekwipunku w chwili śmierci. Niby nie jest to nic nowego, zważywszy na fakt, że przewiduje to także mod do gry ArmA II DayZ, z którego czerpie sporo produkcja studia z Los Angeles. Mamy jednak do czynienia z grą MMO z systemem mikrotransakcji. Josef zaznaczył, że gracze utracą także te przedmioty, które zakupili za prawdziwe pieniądze.
Tłumacząc się z tej decyzji podkreślił, że deweloperzy wiele dyskutowali nad takim rozwiązaniem i w ich zamyśle sprawi ono, iż gracze „albo będą bardziej ostrożni, albo nie wydadzą dużo pieniędzy na przedmioty, starając się je znaleźć w świecie gry”. Utrata ekwipunku będzie wprowadzona w obu zapowiadanych trybach gry (normalnym i hardcore). Warto przypomnieć, że na podobny system zdecydowali się twórcy innej gry MMO w formacie free-to-play – DUST 514.
Ponadto Alex Josef wspomniał, że War Z, której twórcy rekrutują obecnie chętnych na udział w zamkniętych betatestach, umożliwi rozgrywkę drużynową z przyjaciółmi, a także zaoferuje wsparcie dla klanów. Będą one mogły m.in. tworzyć własne „fortece” i walczyć o wpływy z innymi stronnictwami. Studio Hammerpoint Interactive chce zaangażować fanów i społeczność do aktywnego współtworzenia tytułu oraz współdzielenia się materiałami z gry.
War Z to gra MMO na PC, dla której inspiracją była darmowa modyfikacja do gry ArmA II – DayZ. Jest to drugi tytuł zainspirowany survivalową produkcją w konwencji apokalipsy zombie, opartą na strzelance taktycznej studia Bohemia Interactive (pierwszy to – nomen omen – samodzielna produkcja DayZ). Za stworzenie War Z odpowiada kalifornijskie studio Hammerpoint Interactive, założone przez osoby, które w przeszłości pracowały nad grami z serii Call of Duty: Black Ops. Produkcja ma stawiać na budowanie stanu nieustannego zagrożenia oraz umożliwić nawet 250 graczom na jednym serwerze przemierzanie rozległych lokacji (ok. 400 kilometrów kwadratowych powierzchni).