autor: Miriam Moszczyńska
Ślad po Source 2 w patchu do CSGO, Valve zaliczyło wpadkę
O przejściu CSGO na silnik Source 2 nie wiemy wiele, jednak firmie Valve przy okazji ostatniej aktualizacji powinęła się noga. Całkiem możliwe, że deweloperzy wprowadzili do gry więcej, niż powinni.
Wczoraj do Counter-Strike: Global Offensive zawitała aktualizacja, która wprowadziła za dużo zmian. Mianowicie gracze odnaleźli w kodzie gry wzmianki o VACnet. To z kolei stało się podłożem do żartów na temat wprowadzenia nowego silnika w małej, bo małej (40 MB), ale aktualizacji.
Błędy się zdarzają
Update, który wszedł do gry z okazji zakończenia majora PGL Antwerp 2022, poza nowymi kapsułami z naklejkami na broń wprowadził do gry zmiany w VACnet – systemie antycheaterskim w CSGO.
Nowa treść kodu nie miała jednak wielkiego wpływu na grę. Jak czytamy w opisie aktualizacji, który stworzył jeden z graczy, „wprowadzała ona tylko kilka profili z natywnym zabezpieczeniem przed jakiegoś rodzaju manipulacją”.
Tym, co jednak zdziwiło graczy, był fakt, że wprowadzony kod jak szybko w CSGO się pojawił, tak równie szybko zniknął. Valve niemalże natychmiast wypuściło bowiem drugą aktualizację, która owe fragmenty usuwała.
Source 2 wprowadzony w 40 MB
Oczywiście większość graczy skupiła się na istocie naklejek, jednak niektórzy nie powstrzymali się od podsumowania sytuacji z kodem słowami „zmieszczenie silnika Source 2 w 40 MB”. Żarty te zapewne nie mają wiele wspólnego z prawdą, choć nie da się ukryć, że zachowanie ze strony Valve może wydawać się lekko podejrzane.
Warto też zaznaczyć, że w zasadzie nie wiemy, kiedy CSGO przejdzie na nowy silnik. Z pewnością przeniesienie gry oraz całej zawartości jej warsztatu (która aktualnie dostosowana jest do pierwszej wersji Source) nie będzie łatwym zadaniem.
Co zmieni Source 2?
Z pewnością zmiana nie będzie tak wielka, jak niektórzy oczekują. Wśród najczęściej wymienianych funkcji Source 2 znajdują się:
- płynniejsza rozgrywka – możliwa dzięki wykorzystaniu DirectX 11 i Vulkana; silnik jest w stanie czerpać z większej ilości zasobów CPU oraz działa w 64 bitach;
- wsparcie zarówno nowego, jak i starszego sprzęt, co ma zapewnić komfort rozgrywki większej liczbie graczy;
- nieco lepsza grafika, głównie poprawione oświetlenie;
- nowy silnik fizyki w grze;
- zapewnienie społeczności nowych narzędzi do tworzenia map, modeli itp.
Aktualnie kilka gier Valve już korzysta z tego silnika. Są to: Half-Life: Alyx i Dota 2. Warto zaznaczyć, że sporą dawkę informacji na temat zmian idących w parze z Source 2 otrzymaliśmy w momencie przejścia Doty na ten właśnie silnik.
Niemniej wciąż nie znamy daty przejścia CSGO na Source 2. Niektórzy spekulują, że może do tego dojść w tym roku, jednak dopóki nie otrzymamy konkretów od Valve, lepiej nie robić sobie nadziei.
- Cyberpunk 2077 – poradnik do gry
- Cyberpunk 2077 jest dobry jak nigdy, ale to za mało, żebym do niego wrócił
- Elementy Wiedźmina 3, które nie sprawdziły się w Cyberpunku 2077