autor: Krzysztof Bartnik
Sins of a Solar Empire - nowy kosmiczny RTS
Homeworld, a później długo, długo nic - tak przedstawia się prywatny ranking niżej podpisanego osobnika, jeżeli chodzi o strategie czasu rzeczywistego z akcją rozgrywającą się w kosmosie. Być może tę sytuację zmieni gra Sins of a Solar Empire, którą aktualnie przygotowują pracownicy studia developerskiego Ironclad Games (to ich debiutancki projekt).
Homeworld, a później długo, długo nic - tak przedstawia się prywatny ranking niżej podpisanego osobnika, jeżeli chodzi o strategie czasu rzeczywistego z akcją rozgrywającą się w kosmosie. Być może tę sytuację zmieni gra Sins of a Solar Empire, którą aktualnie przygotowują pracownicy studia developerskiego Ironclad Games (to ich debiutancki projekt).
Sami twórcy „Grzechów Imperium Słonecznego” przedstawiają jako „kosmiczny RTS nowej generacji” i zarazem pierwszą część epickiej sagi science-fiction. Czego możemy spodziewać się po tej produkcji? Galaktyki pełnej obcych, potężnych statków kosmicznych, olbrzymich planet, podróżowania do odległych układów słonecznych, itp. To wszystko ma zostać okraszone dopracowaną, charakterystyczną oprawą graficzną i mnóstwem opcji (eksploracja przestrzeni, atakowane, dyplomacja, zajmowanie się ekonomią, czy też rozwojem technologicznym). Do tego należy również doliczyć tryb multiplayer (do 10 graczy rywalizujących jednocześnie).
Premiera Sins of a Solar Empire nie jest jeszcze znana. Ironclad Games poszukuje obecnie firmy zainteresowanej wydaniem całości. Sama gra znajduje się obecnie w fazie beta-testów, a wszystkie prace zbliżają się ku końcowi. Zapraszam do obejrzenia screenshotów: