autor: Maciej Myrcha
SiN Episodes i Dynamic Difficulty System
Na stronie Ritualistic pojawił się artykuł opisujący dość ciekawą funkcjonalność, która zostanie zaimplementowana w SiN: Episodes. Będzie to Dynamic Difficulty System, który mówiąc w skrócie spowoduje, iż trudność rozgrywki będzie adekwatna do umiejętności i akcji podejmowanych przez grającego.
Na stronie Ritualistic pojawił się artykuł opisujący dość ciekawą funkcjonalność, która zostanie zaimplementowana w SiN: Episodes. Będzie to Dynamic Difficulty System, który mówiąc w skrócie spowoduje, iż trudność rozgrywki będzie adekwatna do umiejętności i akcji podejmowanych przez grającego.
Podczas rozgrywki Dynamic Difficulty System analizuje wszelkie posunięcia i decyzje podejmowane przez gracza i adaptuje się do jego stylu gry. Dzięki temu zarówno początkujący fani FPSów jak i hardcore’owi gracze znajdą w SiN Episodes rozrywkę na swoim poziomie. Jeśli system odnotuje u gracza postępy, w trakcie rozgrywki zacznie pojawiać się coraz więcej trudniejszych wyzwań. Przykładowo, jeśli gracz poprawi swoją celność w tzw. headshots czyli trafieniach w głowę, kolejni przeciwnicy będą wyposażeni w hełmy.
Dynamic Difficulty System zbierać będzie informacje m.in. o sposobie strzelania, celności, ulubionych broniach czu unikaniu przez gracza obrażeń. Przykładowo, jeśli system zanotuje, iż gracz przez większość swoich gier ma bardzo niski poziom życia, zabijani wrogowie będą częściej zostawiać apteczki. Jeśli taki scenariusz zadziała, możemy się go spodziewać następnym razem przy niskim poziomie zdrowia, jeśli nie - system spróbuje w inny sposób nam pomóc. Celem twórców gry jest zapewnienie każdemu graczowi rozrywki na jego poziomie, nie zdziwmy się więc, gdy nasz kolega opowiadać nam będzie o zupełnie innym wyglądzie poziomów niż widzieliśmy w trakcie naszych rozgrywek.