autor: Marcin Skierski
Sid Meier's Starships z rozbudowanym systemem rozgrywki i rozwojem floty
Sid Meier pojawił się na targach PAX South, by przedstawić swoją niedawno zapowiedzianą strategię turową Sid Meier's Starships. Dzięki temu poznaliśmy kilka szczegółów dotyczących konkretnych aspektów rozgrywki.
Na targach PAX South przedstawiono nowe informacje na temat niedawno zapowiedzianej gry Sid Meier’s Starships. Fani oldskulowego podejścia do rozgrywki z pewnością docenią rozbudowany system rozwoju tytułowych statków kosmicznych, taktyczne potyczki i wiele opcji modyfikowania różnych elementów. Już w trakcie wyboru postaci musimy brać pod uwagę odmienne właściwości, jakimi się charakteryzują. W zależności od podjętej decyzji otrzymamy na początek inne statki kosmiczne czy ulepszenia technologiczne. Na początku nasza flota nie będzie zbyt imponująca, ale od razu natkniemy się na sporo opcji jej modyfikowania. Kupując odpowiednie ulepszenia możemy sprawić, że każdy statek kosmiczny będzie spełniał zupełnie inną rolę. Wszystko po to, aby każdy gracz był w stanie dostosować je do własnych potrzeb.
Istotną rolę odgrywać będzie odkrywanie zupełnie nowych technologii. To błyskawicznie otworzy więcej możliwości dla całej floty. Przykładowo wydając punkty technologiczne na opcję Quantum Suppression będziemy w stanie zmniejszyć stopień wykrycia naszego statku, a inny wybór pozwoli na aktywowanie pewnych bonusów w trakcie bitew.
Pokazano też możliwości turowego systemu walki. Cały obszar ma być podzielony na heksagonalne pola, a wszelkie komendy będziemy wydawać dotąd, aż nie wykorzystamy całej energii statków. Dużo uwagi poświęca się odpowiedniej taktyce. Lepiej wyposażone jednostki skupią się na ataku, a te z dobrym kamuflażem unikną konfrontacji ze statkami walczącymi na dystans. To oczywiście tylko część z przedstawionych na pokazie możliwości, bo różnego rodzaju zależności w trakcie rozgrywki będzie więcej.
Sid Meier’s Starships to kosmiczna strategia turowa osadzona w uniwersum znanym z Civilization: Beyond Earth. Za produkcję odpowiada studio Firaxis Games, z samym Sidem Meierem na czele. Dokładna data premiery gry nie jest jeszcze znana, choć twórcy celują w tegoroczną wiosnę. Tytuł ukaże się na PC, komputerach klasy Mac oraz na iPadach.