autor: Anna Karpińska
Shogun 2: Total War ukaże się wtedy, gdy AI będzie perfekcyjne
Studio Creative Assembly ujawniło kilka nowych informacji na temat najnowszej strategii zatytułowanej Shogun 2: Total War. Osadzona w szesnastowiecznej Japonii mieszanka RTS-a i klasycznej rozgrywki turowej oferować ma nowy system AI. Ponadto powrócą także, dobrze znane fanom serii religie i dyplomacja.
Studio Creative Assembly ujawniło kilka nowych informacji na temat najnowszej strategii zatytułowanej Shogun 2: Total War. Osadzona w szesnastowiecznej Japonii mieszanka RTS-a i klasycznej rozgrywki turowej oferować ma nowy system AI. Ponadto powrócą także, dobrze znane fanom serii religie i dyplomacja.
W wywiadzie przeprowadzonym przez serwis Gamplanet, Craig Laycock – menadżer ds. społeczności w Creative Assembly poinformował, że twórcy koncentrują się obecnie na dopracowaniu nowego systemu sztucznej inteligencji, który oparty został na zasadach zawartych w Sztuce Wojny autorstwa Sun Tzu. Laycock przytoczył słowa dyrektora kreatywnego Mike’a Simpsona, który stwierdził, że “gra nie ukaże się dopóki AI nie będzie perfekcyjne”.
Shogun 2 będzie ponadto okraszony artystyczną otoczką związaną z kulturą wschodu. Jak stwierdził Laycock: „sztuka przenika przez całą grę” . Przykładem może być mapa kampanii, która przeniesiona została „żywcem” z wstępnych artystycznych grafik koncepcyjnych powstających we wczesnym etapie prac nad grą.
Twórcy zapowiedzieli ponadto, że w grze pojawi się udoskonalony model dyplomacji. W najnowszej odsłonie serii zadebiutują między innymi opcje wymiany więźniów i zakładników (córka przywódcy klanu za syna przywódcy wroga). Możliwe będzie także zawieranie przymierza poprzez ceremonię małżeńską. Zdaniem Laycocka ten aspekt gry sprawi, że nabierze ona kolorytu.
W Shogun 2: Total War powrócą także religie. Tym razem istotną rolę odegrać mają między innymi konflikty wyznaniowe związane z faktem, że klany w trakcie gry mogą próbować przejść na przykład na chrześcijaństwo. Gdy tak się stanie gracz, poza walką z przeciwnikiem, będzie musiał także poradzić sobie z konfliktem wewnątrz własnego klanu.
Oprócz tego w grze pojawi się udoskonalony system odblokowywania technologii, nazwany przez twórców „Mastery of the arts”. Zdolności uformowane zostały w postaci „drzewka sztuk” i mogą zostać odblokowane po poświęceniu określonej liczby tur. Co więcej, Laycock ujawnił, że twórcy gry szykują znaczące zmiany w trybie dla wielu graczy, dodał jednak, że na razie zobligowany jest do zachowania tajemnicy.
Premiera Shogun 2: Total War zaplanowana jest na luty 2011 roku. Poza dopracowaną sztuczną inteligencją w nowej odsłonie serii pojawią się także nocne potyczki, dynamiczne zmiany pogody i nowe tryby gry dla klanów sieciowych.