Shadowrun: Hong Kong trafi do sprzedaży w sierpniu
Studio Harebrained Schemes poinformowało, że turowe cRPG Shadowrun: Hong Kong trafi do sprzedaży 20 sierpnia tego roku.
Mamy dobre wieści dla fanów serii Shadowrun. Studio Harebrained Schemes podało wreszcie ostateczną datę premiery Shadowrun: Hong Kong, czyli samodzielnej produkcji cRPG stanowiącej rozwinięcie pomysłów z wydanych wcześniej Shadowrun Returns oraz Shadowrun: Dragonfall. Okazało się, że nie będziemy musieli czekać na najnowszą odsłonę marki, gdyż trafi ona do sprzedaży już 20 sierpnia tego roku. Projekt ukaże się wyłącznie na pecety i będzie można go kupić w dystrybucji cyfrowej przez serwisy Steam, GOG.com oraz Humble Store. O terminie premiery autorzy poinformowali za pomocą profilu na Kickstarterze, gdzie na początku tego roku zebrali ponad 1,2 mln dolarów na dokończenie produkcji Shadowrun: Hong Kong. Co ciekawe, podczas zbiórki zapowiadali, że prace zostaną ukończone w sierpniu tego roku. Dotrzymanie terminu podanego w trakcie akcji crowdfundingowej nie zdarza się często.
Przypomnijmy, że Shadowrun: Hong Kong przeniesie nas do nietypowej wizji roku 2056. Cała marka znana jest przede wszystkim z bardzo oryginalnego połączenia elementów cyberpunka i fantasy, oferując świat, w którym nowoczesne technologie funkcjonują w społeczeństwie pełnym nieludzkich ras takich jak elfy, krasnoludy czy orki, a magia bywa równie skuteczną formą rozstrzygania konfliktów co broń palna.
W grze odwiedzimy tytułowe miasto, będące tętniącym życiem centrum biznesowym i miejscem nieustającej rywalizacji między potężnymi korporacjami. Drużyna gracz przybędzie do tej metropolii zwabiona obietnicą łatwego zarobku i wplącze się w walkę z nadnaturalną siłą, która pożera wszystko, co stanie jej na drodze.
Shadowrun: Hong Kong rozwinie i ulepszy pomysły z poprzednich odsłon serii. Tym razem autorzy postanowili darować sobie wersje na urządzenia mobilne i cały wysiłek włożyli w opracowanie wydania pecetowego. Brak ograniczeń sprzętowych typowych dla smartfonów i tabletów ma zaowocować znacznie bardziej rozległymi mapami, które zapełnione zostaną większą liczbą postaci oraz interaktywnych obiektów. Wyższą jakość ma prezentować także interfejs.
Warto wspomnieć, że równolegle do serii cRPG rozwijane są także papierowe odnogi marki. Kilka lat temu licencję na tworzenie tego typu produkcji nabyła firma Catalyst Game Labs i od tego czasu regularnie ukazują się nowe materiały do stołowej gry fabularnej Shadowrun.
To samo wydawnictwo każdego roku publikuje również kilka powieści osadzonych w tym uniwersum. W ostatnich miesiącach ukazały się m.in. Shadowrun: Crimson autorstwa Kevina Czarneckiego oraz Shadowrun: Borrowed Time, napisane przez R.L. Kinga