autor: Krzysztof Bartnik
Shadow Ops: Red Mercury w produkcji
Zespół Zombie Studios poinformował o przygotowywaniu rozbudowanej strzelanki pierwszoosobowej, której akcja zostanie osadzona w niedalekiej przyszłości, noszącej tytuł Shadow Ops: Red Mercury.
Zespół Zombie Studios poinformował o przygotowywaniu rozbudowanej strzelanki pierwszoosobowej, której akcja zostanie osadzona w niedalekiej przyszłości, noszącej tytuł Shadow Ops: Red Mercury.
W pełnej wersji programu wcielimy się w postać członka specjalnego oddziału Delta Force, zaś naszym zadaniem będzie powstrzymanie terrorystycznej organizacji o nazwie "Czerwony Merkury" przed wybudowaniem bomby atomowej. W tym celu odwiedzimy przeróżne miasta Europy Środkowo-Wschodniej oraz ukryte bazy wojskowe, znajdujące się m.in. na terenie Rosji, Bośni, czy Filipin...
Produkcja tworzona jest w oparciu o technologię firmy Epic Games, jaka została wykorzystana np. przy produkcji drugiej części Unreala. Do przejścia dostaniemy 20 różnorodnych scenariuszy (rozgrywających się wewnątrz rozmaitych budynków, jak również w otwartym terenie), w których przyjdzie nam skorzystać z 20 rodzajów broni. Wszystkie misje będą w głównej mierze polegały na kompletnej „demolce” otoczenia, jednak czasem czeka nas także odbicie zakładników, eskorta ważnych osobistości, itp.
Twórcy zaimplementują w Shadow Ops: Red Mercury opcję rozgrywki wieloosobowej, na jaką będą składać się takie tryby jak: Deathmatch, Team Deathmatch, Plant the Bomb czy Capture the Flag. Wspomnieć należy również o dopracowanych efektach dźwiękowych opracowywanych w siedzibie studia Soundelux (pracowali m.in. przy filmie "Helikopter w Ogniu", a także zajmują się "Aniołkami Charliego 2").
Pełna wersja Shadow Ops: Red Mercury zostanie wydana przez korporację Atari w czerwcu 2004 roku. Docelowymi platformami sprzętowymi są: komputery typu PC oraz konsola Microsoft Xbox.