autor: Maciej Myrcha
Shadow of the Colossus w sklepach, kolejne projekty w planach
Półki amerykańskich sklepów w momencie gdy czytacie tę wiadomość powinny uginać się pod ciężarem gry Shadow of the Colossus. Ten "duchowy" następca gry ICO, stworzonej również przez Sony, pozwala posiadaczom konsol PS2 zmierzyć się z 16 gigantycznymi bestiami. Tylko wygrana z nimi wszystkimi pozwoli wskrzesić z martwych ukochaną głównego bohatera gry.
Półki amerykańskich sklepów w momencie gdy czytacie tę wiadomość powinny uginać się pod ciężarem gry Shadow of the Colossus. Ten "duchowy" następca gry ICO, stworzonej również przez Sony, pozwala posiadaczom konsol PS2 zmierzyć się z 16 gigantycznymi bestiami. Tylko wygrana z nimi wszystkimi pozwoli wskrzesić z martwych ukochaną głównego bohatera gry.
Jednak twórcy Shadow of the Colossus nie zamierzają spocząć na laurach. W wywiadzie udzielonym redaktorom magazynu Dengeki Playstation, reżyser gry, Fumido Ueda (pan ten opiekował się również developingiem ICO), zwierzył się, iż w jego głowie gości kilka pomysłów, które powoli zaczynają formować się w nowy projekt. Niestety, jak na razie żaden z nich nie znajduje się w fazie umożliwiającej rozpoczęcie prac developerskich, których owocem byłaby gra na miarę ICO czy Shadow of the Colossus.
Wygląda więc na to, iż fani twórczości pana Ueda muszą uzbroić się w cierpliwość i poczekać, aż wymyśli on coś, co przybierze bardziej realne kształty. Możemy jednak mniej więcej określić, kiedy to się stanie - Fumido Ueda potwierdził, iż kolejny projekt przeznaczony będzie na konsolę PS3. Dodał również, iż 3 lata tworzenia Shadow of the Colossus były zbyt długim okresem i ma nadzieję, że nowa gra powstanie w znacznie krótszym czasie. Aczkolwiek zastrzegł przy okazji, iż developing gier na PS3 może sprawiać, przynajmniej w pierwszym okresie, nieco trudności (czyli po naszemu mówiąc, nie zdziwcie się, gdy gra zaliczy obsuwę w czasie). Fumido Ueda dodał także, iż rozważa stworzenie gry na konsolę przenośną PSP, za to zupełnie nie jest zainteresowany segmentem telefonów komórkowych, mimo, iż ostatnimi czasy w Japonii można zaobserwować trend w developingu gier przeznaczonych właśnie na te urządzenia.