Seria Thief otrzyma piątą odsłonę [news uaktualniony]
Wytwórnia Straight Up Films poinformowała o trwających pracach nad kolejną odsłoną cyklu Thief. Piąta część przygód sławnego złodzieja ma zadebiutować wraz z adaptacją filmową tworzoną przez tę firmę.
Aktualizacja
Wygląda na to, że radość i narzekania fanów okazały się przedwczesne. David Anfossi, szef Eidos Montreal, opublikował wiadomość na Twitterze, w której w dość humorystyczny sposób zaprzeczył pogłoskom o powstaniu piątego Thiefa. Jak stwierdził, studio ma już tytuł – brakuje „tylko” zespołu i budżetu. Najwyraźniej piąta odsłona historii Garretta nie tylko nie powstaje, ale nie jest nawet rozważana przez twórców.
Wiadomość oryginalna
Minęły ponad trzy lata od premiery ostatniej odsłony Thief, niegdyś kultowego cyklu skradanek. Czwarta część przygód mistrza złodziei Garretta spotkała się z niezbyt entuzjastycznym przyjęciem (my wystawiliśmy Thief ocenę 6,5/10), zwłaszcza w świetle poważnych problemów technicznych. Wydawało się, że niskie oceny zniechęciły firmę Square Enix do stworzenia kontynuacji, jako że od dłuższego czasu słyszeliśmy wyłącznie o powstającej ekranizacji marki. Przeczy temu informacja, jaka pojawiła się na oficjalnej stronie filmu Thief (dzięki, Game Informer), w której wytwórnia Straight Up Films wspomniała o powstającej piątej odsłonie serii, mającej ukazać się na rynku razem z obrazem kinowym w bliżej nieokreślonej przyszłości, co może wskazywać na fabularne powiązanie obu produkcji. Na razie ani Eidos, ani Square Enix nie skomentowały tych doniesień.
Seria Thief rozpoczęła żywot w 1998 roku, kiedy to ukazało się Thief: The Dark Project studia Looking Glass. Pierwsza trójwymiarowa skradanka na komputerach osobistych wprowadziła wiele rozwiązań, które dziś nieodłącznie kojarzą się z tym gatunkiem: wykorzystanie oświetlenia, różne odgłosy kroków w zależności od powierzchni, podsłuchiwanie rozmów w celu uzyskania wskazówek itp. W połączeniu z wciągającym światem Miasta, zaawansowaną sztuczną inteligencją przeciwników oraz świetnym udźwiękowieniem tytuł zyskał powszechne uznanie i do dziś cieszy się sławą jednej z najlepszych gier wszech czasów. Dwie następne odsłony – The Metal Age oraz Deadly Shadows – również zachwyciły graczy, lecz zawiodły na tle finansowym, co przełożyło się na anulowanie pierwotnej kontynuacji. Ta zadebiutowała dopiero dziesięć lat później.