Seria Thief otrzyma piątą odsłonę [news uaktualniony]
Wytwórnia Straight Up Films poinformowała o trwających pracach nad kolejną odsłoną cyklu Thief. Piąta część przygód sławnego złodzieja ma zadebiutować wraz z adaptacją filmową tworzoną przez tę firmę.
Aktualizacja
Wygląda na to, że radość i narzekania fanów okazały się przedwczesne. David Anfossi, szef Eidos Montreal, opublikował wiadomość na Twitterze, w której w dość humorystyczny sposób zaprzeczył pogłoskom o powstaniu piątego Thiefa. Jak stwierdził, studio ma już tytuł – brakuje „tylko” zespołu i budżetu. Najwyraźniej piąta odsłona historii Garretta nie tylko nie powstaje, ale nie jest nawet rozważana przez twórców.
![Seria Thief otrzyma piątą odsłonę [news uaktualniony] - ilustracja #1](/Galeria/Html/Wiadomosci/605956352.jpg)
Wiadomość oryginalna
Minęły ponad trzy lata od premiery ostatniej odsłony Thief, niegdyś kultowego cyklu skradanek. Czwarta część przygód mistrza złodziei Garretta spotkała się z niezbyt entuzjastycznym przyjęciem (my wystawiliśmy Thief ocenę 6,5/10), zwłaszcza w świetle poważnych problemów technicznych. Wydawało się, że niskie oceny zniechęciły firmę Square Enix do stworzenia kontynuacji, jako że od dłuższego czasu słyszeliśmy wyłącznie o powstającej ekranizacji marki. Przeczy temu informacja, jaka pojawiła się na oficjalnej stronie filmu Thief (dzięki, Game Informer), w której wytwórnia Straight Up Films wspomniała o powstającej piątej odsłonie serii, mającej ukazać się na rynku razem z obrazem kinowym w bliżej nieokreślonej przyszłości, co może wskazywać na fabularne powiązanie obu produkcji. Na razie ani Eidos, ani Square Enix nie skomentowały tych doniesień.
![Piąta część sagi Garretta zadebiutuje jednocześnie z filmową adaptacją cyklu. - Seria Thief otrzyma piątą odsłonę [news uaktualniony] - wiadomość - 2017-05-16](/Galeria/Html/Wiadomosci/605956368.jpg)
Seria Thief rozpoczęła żywot w 1998 roku, kiedy to ukazało się Thief: The Dark Project studia Looking Glass. Pierwsza trójwymiarowa skradanka na komputerach osobistych wprowadziła wiele rozwiązań, które dziś nieodłącznie kojarzą się z tym gatunkiem: wykorzystanie oświetlenia, różne odgłosy kroków w zależności od powierzchni, podsłuchiwanie rozmów w celu uzyskania wskazówek itp. W połączeniu z wciągającym światem Miasta, zaawansowaną sztuczną inteligencją przeciwników oraz świetnym udźwiękowieniem tytuł zyskał powszechne uznanie i do dziś cieszy się sławą jednej z najlepszych gier wszech czasów. Dwie następne odsłony – The Metal Age oraz Deadly Shadows – również zachwyciły graczy, lecz zawiodły na tle finansowym, co przełożyło się na anulowanie pierwotnej kontynuacji. Ta zadebiutowała dopiero dziesięć lat później.