Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 listopada 2014, 13:59

autor: Adrian Werner

Seria Diablo nie doczeka się gry MMORPG

Przedstawiciel studia Blizzard Entertainment zdradził, że zespół porzucił wszystkie plany przeniesienia marki Diablo na poletko MMORPG. Zamiast tego autorzy chcą rozwijać serię w jej obecnej formule.

Blizzard uważa, że Diablo najlepiej sprawdza się w niewielkich grupach graczy. - Seria Diablo nie doczeka się gry MMORPG - wiadomość - 2014-11-09
Blizzard uważa, że Diablo najlepiej sprawdza się w niewielkich grupach graczy.

Gra World of Warcraft wciąż cieszy się wielkim powodzeniem i twórcy chcą ją rozwijać co najmniej przez następną dekadę, ale czasy największej popularności ma już raczej za sobą. Rodzą się więc pytania o kolejne MMORPG zespołu Blizzard Entertainment, zwłaszcza że studio niedawno skasowało projekt Titan. Jeszcze kilka lat temu zespół rozważał opracowanie tytułu MMO osadzonego w uniwersum serii Diablo, ale okazuje się, że postanowiono porzucić ten pomysł. Zamiast tego autorzy chcą rozwijać markę w kierunku, który obecnie cieszy się już popularnością wśród graczy.

Ludzie ze studia Blizzard uważają, że Diablo najlepiej sprawdza się podczas zabawy w małych grupach. Dzięki temu mogą poszaleć i uczynić postacie graczy tak potężnymi, że w garstka bohaterów potrafi poradzić sobie z wyzwaniami, które w MMORPG wymagałyby setek użytkowników.

Nie da się ukryć, że początkowo Diablo III było dosyć kontrowersyjne i dopiero po wielu zmianach oraz dużym dodatku udało się autorom zadowolić większość społeczności fanowskiej. Dlatego teraz twórcy chcą rozwijać elementy, które cieszą się już sympatią i akceptacją użytkowników, zamiast próbować drastycznych eksperymentów z formułą serii. Oznacza to, że studio skoncentruje się na razie głównie na dodawaniu nowych przedmiotów, przeciwników oraz lokacji. Nie znaczy to jednak, że deweloperzy nie mają w planach żadnych świeżych pomysłów. Zdradzili, że mają ambicje znacznego ulepszenia losowości różnorodnych aspektów cyklu. Obecnie wiele zespołów próbuje rozwijać się w tym kierunku i Blizzard chce odegrać istotną rolę w ewolucji tych systemów. Niestety, nie podzielono się żadnymi konkretami na ten temat.

Decyzja autorów wpisuje się w widoczny ostatnio trend odwrotu od gatunku MMORPG. Seria Torchlight także miała doczekać się tego typu przeróbki, ale plany te również zostały porzucone. Wielu deweloperów zaczęło natomiast brać elementy MMO i wzbogacać nimi tryby sieciowe w swoich produkcjach, co w większość przypadków przynosi pozytywne efekty.

  1. Blizzard Entertainment – oficjalna strona studia

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

gry