Seria Diablo nie doczeka się gry MMORPG
Przedstawiciel studia Blizzard Entertainment zdradził, że zespół porzucił wszystkie plany przeniesienia marki Diablo na poletko MMORPG. Zamiast tego autorzy chcą rozwijać serię w jej obecnej formule.
Gra World of Warcraft wciąż cieszy się wielkim powodzeniem i twórcy chcą ją rozwijać co najmniej przez następną dekadę, ale czasy największej popularności ma już raczej za sobą. Rodzą się więc pytania o kolejne MMORPG zespołu Blizzard Entertainment, zwłaszcza że studio niedawno skasowało projekt Titan. Jeszcze kilka lat temu zespół rozważał opracowanie tytułu MMO osadzonego w uniwersum serii Diablo, ale okazuje się, że postanowiono porzucić ten pomysł. Zamiast tego autorzy chcą rozwijać markę w kierunku, który obecnie cieszy się już popularnością wśród graczy.
Ludzie ze studia Blizzard uważają, że Diablo najlepiej sprawdza się podczas zabawy w małych grupach. Dzięki temu mogą poszaleć i uczynić postacie graczy tak potężnymi, że w garstka bohaterów potrafi poradzić sobie z wyzwaniami, które w MMORPG wymagałyby setek użytkowników.
Nie da się ukryć, że początkowo Diablo III było dosyć kontrowersyjne i dopiero po wielu zmianach oraz dużym dodatku udało się autorom zadowolić większość społeczności fanowskiej. Dlatego teraz twórcy chcą rozwijać elementy, które cieszą się już sympatią i akceptacją użytkowników, zamiast próbować drastycznych eksperymentów z formułą serii. Oznacza to, że studio skoncentruje się na razie głównie na dodawaniu nowych przedmiotów, przeciwników oraz lokacji. Nie znaczy to jednak, że deweloperzy nie mają w planach żadnych świeżych pomysłów. Zdradzili, że mają ambicje znacznego ulepszenia losowości różnorodnych aspektów cyklu. Obecnie wiele zespołów próbuje rozwijać się w tym kierunku i Blizzard chce odegrać istotną rolę w ewolucji tych systemów. Niestety, nie podzielono się żadnymi konkretami na ten temat.
Decyzja autorów wpisuje się w widoczny ostatnio trend odwrotu od gatunku MMORPG. Seria Torchlight także miała doczekać się tego typu przeróbki, ale plany te również zostały porzucone. Wielu deweloperów zaczęło natomiast brać elementy MMO i wzbogacać nimi tryby sieciowe w swoich produkcjach, co w większość przypadków przynosi pozytywne efekty.